گوشی اوپو اف۹، تازه نفس و آماده‌ رقابت با غول‌های بزرگ تکنولوژی
گوشی میان‌رده اما پرکاربرد ۸

گوشی اوپو اف۹، تازه نفس و آماده‌ رقابت با غول‌های بزرگ تکنولوژی

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۶:۱۳ | ۴ دقیقه

شرکت چینی اوپو (Oppo) ، با رونمایی از گوشی جدیدش، گامی بزرگ برای ورود به بازار جهانی برداشت.

نوپانا: اوپو یک شرکت چینی بوده که از سال ۲۰۰۴ فعالیت خودش رو در زمینه‌ ساخت پخش کننده‌های موزیک (MP3 Player)، مدیا پلیرهای قابل حمل (Media Player)، ال‌سی‌دی تلویزیون و اسمارت‌فون شروع کرده است.

اوپو اف۹ (F9) که از محصولات اسمارت‌فون این شرکت بوده، اخیرا رونمایی شده و علی‌رغم قیمت ارزان، از تکنولوژی خوبی برخوردار است.

تکنولوژی به‌کار برده شده در گوشی اف۹

۱.دوربین‌ها

فضایی که برای دوربین سلفی این گوشی در نظر گرفته شده، در قسمت فوقانی صفحه نمایش بوده که به شکل قطره‌ آب است. سنسور این دوربین ۲۵ مگاپیکسل بوده و از سخت‌افزار مخصوصی برای نمایش تصاویر به‌ صورت اچ‌دی‌آر (HDR) استفاده می‌کند.

دوربین‌های اصلی این گوشی دارای سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی‌اند که به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دارای گشودگی دیافراگم ۱.۸ فاصله کانونی است و کار اصلی را برای ثبت تصاویر انجام می‌دهد.

۲.نمایشگر:

نمایشگر این گوشی اندازه‌ای برابر با ۶.۳ اینچ دارد و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را برای کاربران به‌نمایش می‌گذارد. این نمایشگر ۶.۳ اینچی، در حقیقت یک پنل سیایکونی با حرات کم (LTPS TFT) است که به میزان خوبی، به صفحه گوشی روشنایی می‌بخشد. (میزان روشنایی: ۴۵۰ نیت)

همچنین نسبت نمایشگر این گوشی به بدنه آن، بیش از ۹۰ درصد است.

۳.باتری

یکی از مشخصاتی که شرکت اوپو توجه ویژه‌ای به آن کرده، باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که از فناوری شارژ سریع وی‌او‌اوسی (VOOC) بهره می‌برد؛ این به آن معنی است که با ۵ دقیقه شارژ شدن می‌تواند تا ۲ ساعت شارژ لازم برای مکالمه را تامین کند.

این شارژ توسط یک میکرو یو‌اس‌بی انجام می‌شود و همچنین از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره می‌برد.

این گوشی در سه رنگ آبی، قرمز، صورتی و با طرح‌هایی به شکل موزاییک‌های چهارگوش روانه بازار خواهد شد و امید است بتواند طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

برچسب‌ها: گوشی هوشمندگوشی تلفن همراهدوربینموبایلvoocoppoتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.