از سوی مناطق آزاد به استارت‌آپ‌ها تسهیلات اختصاص می‌یابد
مرتضی بانک: ۸

از سوی مناطق آزاد به استارت‌آپ‌ها تسهیلات اختصاص می‌یابد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۲:۰۲ | ۵ دقیقه

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همکاری با صندوق نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری های خطرپذیر در مناطق آزاد اشاره می کند و می گوید با صندوق نوآوری همکاری خوبی انجام داده است و تفاهم نامه منعقد شده است و ۲ صندوق خطرپذیر در ۲ منطقه آزاد ایجاد شده است.

نوپانا به نقل از پانا، به گزارش روابط عمومی سازمان مناطق آزاد، مرتضی بانک در خصوص توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در خصوص توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌ای که به ما ارائه شد چندین برابر جلوتر هستیم. گام‌های بسیار خوبی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از این شرکت‌ها در مناطق آزاد صورت گرفته است. حدود ۱۴۰۰ واحد فعال در مجموعه مناطق داریم که در سال‌های اولیه تأسیس این مناطق ایجاد شده‌اند.

وی افزود:‌ در عرض ۲ سال و نیم گذشته حدود ۲۵۰ واحد شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد ایجاد شده است که این نشان دهنده توانمندی جوانان ما است. همچنین بسترهای خوبی برای جذب ایده و حرکت موثر برای کشور فراهم شده است.
بانک با اشاره به ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالیت استارتاپی در مناطق آزاد کشور نیز گفت: در حوزه مجموعه‌های استارتاپی ما علاقه‌مندیم و اعتقاد داریم که باید بسترهای لازم را فراهم کنیم و از همین جا به جوانان عزیزمان اعلام می ‌کنم که وضع مناسبی برای توسعه فعالیت‌های استارتاپی در مناطق آزاد به خصوص در جنبه‌های بازرگانی و با نگاه صادراتی وجود دارد. نیاز نیست که شرکت‌ها و تاجرها بیایند و بروند و بعد با دیدن مستقیم کار، خرید و فروش انجام دهند. مناطق آزاد به دلیل بستر بسیار خوبی که در همسایگی با ۱۵ کشور دارد فرصت بسیار خوبی برای هیات‌های استارتاپی است.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد به همکاری با صندوق نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: با صندوق نوآوری همکاری خوبی انجام داده و تفاهم نامه منعقد کردیم. ۲ صندوق خطرپذیر در ۲ منطقه آزاد ایجاد شده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت صندوق شکوفایی و مناطق آزاد ایجاد می‌کنیم تا بتوان به این شرکت‌های تازه‌تاسیس‌شده کمک کرد. اگر مشکلی بود این صندوق بتواند به آنها کمک کند.

وی روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک گفت و افزود: این روز یکی از مهم‌ترین روزهای بسیار اثرگذار در جهان است. اصحاب رسانه به رسالت ذاتی خودشان که پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، عمل می‌کنند. در این زمان که اطلاعات موضوع اول جهان است، خبرنگاران به عنوان پیشگامان اطلاع‌رسانی نقش بسیار ارزشمندی در توسعه جامعه بشری دارند.
مشاور رئیس به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و فراهم‌سازی زمینه لازم برای حضور نسل جدید در عرصه‌های مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از قوانینی که در مجلس به عنوان یک قانون به موقع و با توجه به نیازهای امروزی جامعه مطرح و تصویب شد، همین قانون منع به کارگیری بازنشستگان است که برخی مسئولین نسبت به آن مخالفت داشتند. بنده از این اقدام استقبال می کنم، زیرا حرکت ما باید به سمتی رود که فضاهای مناسبی را برای تقویت نسل جدید، مدیریت جامعه و دستگاه‌های دولتی ایجاد و وضع را برای آنها فراهم سازیم.

برچسب‌ها: سرمایه گذاری خطرپذیراستارت‌آپکسب‌و‌کارصندوق خطرپذیرشورای عالی مناطق آزادصندوق نوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.