ثرومتمندترین شرکت‌های دنیا
۴ شگفت‌انگیز؛ ۸

ثرومتمندترین شرکت‌های دنیا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۴:۳۳ | ۵ دقیقه

شروع یک کسب‌کار رویایی برای هرکارآفرینی مهم است اما اینکه کار شما سکه شود و به سودآوری برسد، دور از تصور است  و دست‌یابی به آن نیازمند فرمول خاص است.

نوپاناشرکت های موفق دنیا که درآمد و سود بالا دارند انگشت‌ شمارند. این شرکت‌ها حتی در صورت جریمه شدن و پرداخت مالیات سنگین ضرر نمی‌کنند. شرکت‌های اپل، آمازون، فولکس‌واگن، والمارت، آلفابت و ... از کمپانی‌های ثروتمند دنیا هستند.

در این مقاله به معرفی ۴ شرکت که سرمایه‌شان از یک کشور نیز بیشتر است می‌پردازیم.

والمارت بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا

یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا والمارت (Walmart)، شرکت آمریکایی است که ۱.۲ میلیون کارمند دارد. شرکت خرده‌فروشی والمارت در سال ۲۰۰۷ با ۳۵۱ میلیارد دلار درآمد و ۱۱ میلیارد سود به عنوان بزرگ‌ترین شرکت شناخته شد و در سال ۲۰۱۷ با درآمد معادل ۴۸۶ میلیارد دلار پرچم‌دار کسب درآمد شد. این شرکت در مکزیک، کانادا، چین، هند و کشورهای اروپایی ۳۷۰۰ شعبه دارد. صاحبان این شرکت خانوادگی، هشتمین خانواده ثروتمند دنیا هستند. والمارت با شعار هر روز قیمت کمتر (everyday low price) به موفقیت رسید، مدیران این شرکت معتقدند که قیمت محصولات هرچقدر کمتر باشد درآمد و سود بیشتری نصیب فروشگاه می‌شود.

فولکس‌واگن شرکتی با درآمد بیشتر از تولید ناخالص شیلی

فولکس‌واگن شرکت خودروساز آلمانی که به درخواست آدولف هیتلر ساخته شد و بعد از جنرال‌موتورز بزرگترین شرکت خودروساز جهان است. امروزه از هر ۱۰ خودروی پرفروش جهان ۳ خودرو به فولکس‌واگن تعلق دارد. در سال ۲۰۱۲ این شرکت بیش از ۶ میلیون خودرو تولید کرد که سود حاصل از آن معادل ۳.۶ میلیارد بوده است. شاید فراتر از تصور به نظر برسد اما درآمد فولکس‌واگن از تولید ناخالص کشور شیلی بیشتر است.

اپل غول بزرگ تکنولوژی

اپل غول بزرگ تکنولوژی، در صورت کشور بودن چهل‌وهفتمین اقتصاد بزرگ جهان نام می‌‌گرفت. این شرکت آمریکایی با درآمد ۲۲۹ میلیارد دلاری خود جز پردرآمد‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا است. درآمد اپل حتی در ایران هم رکورد زد و طبق اعلام بانک مرکزی، در سال ۱۳۹۲ درآمد نفتی ایران ۶۴ میلیارد دلار برآورد شده بود در حالی که فروش سه ماه پایانی اپل بالغ بر ۷۶ میلیارد دلار بوده است.

آلفابت از سودآورترین شرکت‌های آمریکا

آلفابت، مالک جستجوی گوگل، با سهامی به ارزش ۵۸۶ میلیارد دلار ثروتی  بیشتر از شرکت اپل دارد. درآمد آلفابت در سال‌‌های اخیر به لطف آگهی‌های اینترنتی ۵ درصد افزایش داشته است.این شرکت اخیرا مجبور به پرداخت  جریمه ۲.۷ میلیارد دلاری به کمیسیون اروپا شد، با این‌حال باز هم رشد اقتصادی خود را دارد.

برچسب‌ها: گوگلوالمارت اپلفولکس‌واگن آلفابت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.