استارت‌آپ‌ها به کمک کشاورزی می‌روند
پدرام سلطانی: ۸

استارت‌آپ‌ها به کمک کشاورزی می‌روند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۵:۰۷ | ۶ دقیقه

نایب رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر ضرورت حضور استارت‌اپ‌ها در صنایع مختلف از جمله کشاورزی گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خود را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه‌ای خود وارد اکوسیستم استارت‌آپی کنند و درصد مناسبی از بودجه بنگاه‌ها باید به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص یابد.

نوپانا به نقل از ایسنا، پدرام سلطانی امروز در نشست خبری با حضور استارت‌آپ‌های داخلی و خارجی حوزه کشاورزی با اشاره به فعالیت برخی شرکت‌ها در اکوسیستم استارت‌آپی و مدیریت نوآوری اظهار کرد: در این برنامه از کسب و کارهای بزرگ کشور و مراکز تحقیقاتی نیز علاوه بر استارت‌آپ‌ها دعوت کردیم و این رویداد اولین رویداد بین‌المللی استارت‌آپی در حوزه کشاورزی محسوب می‌شود. با توجه به شرایط کنونی حوزه کشاورزی و بحران آب و محیط زیست، توجه به رویکردهای خلاقانه و استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای سرعت بخشیدن به بهبود شرایط نامساعد و پیدا کردن راه‌حل است.

وی ادامه داد: کشاورزی از حوزه‌هایی است که جریان نوآوری و کسب و کارها به نسبت سایر حوزه‌ها کمتر در آن مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین ضروری است از خلاقیت‌ها و تفویض آن‌ها با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استفاده شود. گروه پرسال اولین دوره کسب و کاری خود را با تمرکز بر فعالیت‌های استارت‌آپی آغاز کره است. ۱۰۰ استارت‌آپ کشاورزی از ۲۰ کشور اعلام آمادگی کردند و با فرآیند بررسی آن‌ها، در نهایت ۸ استارت‌آپ از ۷ کشور برای بررسی همکاری دعوت شدند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی افزود: روند سرمایه‌گذاری خطرپذیر به این محدوده است که شرایطی را فراهم کند که صندوق‌های سرمایه گذار خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کنند و به این حوزه وارد شوند اما ما تلاش داریم به عنوان شرکت ایرانی وارد تعامل با استارت‌آپ‌های سایر کشورها شویم و اقدامات راهبردی با این کشورها داشته باشیم. برای کسب و کارها و بنگاه‌ها نگاه به بیرون ضروری است و ما نیاز داریم تعامل را با اقتصاد جهانی افزایش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در حوزه صنعت، کشاورزی و معدن بیان کرد: استارت‌آپ‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خود را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه‌ای خود وارد اکوسیستم استارت‌آپی کنند. درصد مناسبی از بودجه بنگاه‌ها باید به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص یابد و علاوه بر تحقیق و توسعه منجر به خلاقیت و نوآوری شود. امیدواریم این حرکت شروع یک روند جدید از سوی بنگاه‌های اقتصادی به اکوسیستم استارت‌آپی و فرآیند جهانی این اکوسیستم باشد.  

در این نشست همچنین پروا سلطانی- مدیرعامل شرکت فعال در زمینه محصولات شیمیایی، معدنی و کشاورزی و سلولزی - اظهار کرد: ظرفیت ما در ذخایر فرآوری محصولات خام و فرآوری آنها برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر است. ما در زمینه کشاورزی با ایده‌هایی نو در زمینه زنجیره ارزش غذایی فعالیت کردیم و برای رسیدن به ارزش افزوده تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به تغییر مدل صادراتی از سنتی به روشی با بهره‌وری بیشتر اظهار کرد: ما به کشورهای چین، روسیه، هنگ‌کنگ و عراق صادرات داشتیم و رتبه ۳۴ در گردش حسابی سالانه را کسب کردیم. جمعیت جهان در حال رشد سریع است و با توجه به این رشد باید محصولات کشاورزی را تا سال ۲۰۵۰، ۱۷ درصد افزایش دهیم. در ایران زنجیره اطلاعاتی زیاد و بیش از ۶۰ نوع میوه و محصول در طول سال داریم اما با سرعت بالای فرسایش خاک و کمبود آب مواجهیم. بنابراین باید به دنبال فرصت‌های نوآوری در ایجاد محصول و روش‌های رقابت و کمبود آب و رسیدن به ارزش افزوده هستیم.

برچسب‌ها: استارت‌آپاتاق بازرگانی ایرانکشاورزیپدرام سلطانیاستارت‌آپ کشاورزی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.