مجلس تمام‌قد از کارآفرینان حمایت می‌کند
رییس فراکسیون اصناف مجلس: ۸

مجلس تمام‌قد از کارآفرینان حمایت می‌کند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۵:۳۳ | ۸ دقیقه

شهباز حسن پور: امروزه در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و کارآفرینان در خط مقدم هستند.

نوپانا: شهباز حسن پور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با نوپانا گفت: یکی از موفقیت‌های هر کشور دستیابی به تکنولوژی روز است، بدیهی است کشورهایی که بتوانند با شرایط روز دنیا هماهنگ باشند موفق‌تر خواهند بود؛ لذا در این راستا کسب‌وکارهای نوپا قطعا تاثیر بسیار خوبی در اقتصاد دارند و می‌توانند از ظرفیت‌ رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها و تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان در شرایطی که کشور به نیروی کار جوان نیاز دارد حداکثر استفاده را ببرند.

رییس فراکسیون اصناف افزود: کسب‌وکارهای نوپا شرایطی را فراهم ساخته‌اند که می‌توان از نیروی جوان در اشتغال‌زایی استفاده کرد و از آنجایی که سرمایه اصلی هر کشوری نیروی انسانی محسوب می‌شود، باید از جوانان صاحب ایده و خلاق در مسیر مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات استفاده کنیم تا هم بیکاری در کشور کاهش پیدا کند و هم به رشد جامعه و رسیدن به شکوفایی اقتصادی کمک شود.

شهباز حسن پور با اشاره به حدیثی از امام علی یادآور شد: «حکومت‌ها باید تمامی تلاش خود را در بهبود اوضاع اقتصادی مردم به کار ببندند چراکه با افزایش رفاه اقتصادی میزان مالیات مردم نیز افزایش یافته و موجب رشد حکومت‌ها خواهد بود.»؛ این تفکر ریشه در اعتقادات مذهبی و متون اسلامی نیز دارد.

او همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ اقتصادی و بحث‌هایی که اخیرا در جهان، علیه اسلام و ایران به وجود آمده گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه با جنگ تمام عیار اقتصادی روبه رو هستیم و کارآفرینان که درخط مقدم این جبهه اقتصادی قراردارند لازم است مورد حمایت دولت و سایر نهادهای نظارتی قرار بگیرند و نیاز است که جوانان به فکر جنگ اقتصادی بوده و کشور را از جهت اقتصادی درمقابل دشمنان واکسینه سازند تا به کمک آن بتوانیم مقابل چالش‌ها مبارزه کنیم.

حمایت مجلس از استارت‌آپ‌ها

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در ادامه گفت: جناح‌های سیاسی با هدف قراردادن کارآفرینان به بهانه رقابت‌های جناحی و تهمت‌هایی همچون چندملیتی یا نفوذی به استارت‌آپ‌ها سعی در سنگ‌اندازی دارند که خوشبختانه با عکس‌العمل دولت، نمایندگان مجلس و کارآفرینان برطرف شده است؛ همچنین در کشوری با جمعیت 70 میلیون نفر چنین جناح‌بندی‌ها و مخالفت‌هایی امری طبیعی است اما نمایندگان مجلس تمام‌قد از کارآفرینان کشور حمایت می‌کنند و نسبت به مردم و مشکلات آنها مسئولیت دارند.

حسن پور در ادامه افزود: دولت و مجلس وظیفه حل و فصل مشکلات مردم را دارد، البته در برخی از امور دارای نواقصی است که درحال رسیدگی به اعتراضات مردم و رفع موانع هستیم.

رییس فراکسیون اصناف افزود: جناح بندی‌های سیاسی مقابل استارت‌آپ‌ها به دلیل فضای کشور در نزدیک انتخابات است که چنین رنگ‌و بویی به خود می‌گیرد؛ همچنین صداو سیما با افتتاح شبکه کالا گام مهمی درجهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افراد صاحب ایده برداشته است و در این شبکه تولیدکننده با عرضه کالای خود مورد توجه بیشتری ازسوی مردم قرار می‌گیرد.

فرصت طلایی

عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس گفت: خوشبختانه با اقدامات ترامپ فرصتی نصیب ایران شده که نخبگان وطنی را با انگیزه‌های قوی در کشور حفظ کنیم و این به نشانه فرصت طلایی درجهت کسب‌وکارهای نوپا و حمایت از این مشاغل است و در مصوبه‌ای که اخیرا به انجام رسیده است، بالغ بر 200 میلیارد تومان برای جذب نخبگان درنظر گرفته شده است؛ زیرا نخبگان ثروت‌آفرین هستند و ما با آغوش باز از فرزندان نخبه و کارآفرین خود و دیگر کشورها حمایت می‌کنیم.

شهباز حسن پور افزود: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت توسعه اقتصادی بسیار مهم است و نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و مشارکت مردم یک ضرورت محسوب می‌شود و با استناد به اصل 44 قانون اساسی باید اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود؛ به طوریکه 25 درصد از اقتصاد را به تعاونی‌ها اختصاص دهیم و مابقی دراختیار بخش خصوصی باشد و تنها درصد ناچیزی از اقتصاد دولتی باشد که متاسفانه این امر در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

او در ادامه گفت: باید پیش از این اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار می‌کردیم و در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیز با ایجاد زیرساخت از سوی دولت و سیاست‌گذاری از سوی مجلس فرصت مناسب را پیش روی بخش خصوصی قراردهیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در پایان افزود: متاسفانه در بحث قوانین دچار کم‌وکاستی‌هایی هستیم که لازم است بعضی قوانین دست‌وپاگیر حذف شوند و برخی بخش‌نامه‌های اضافی اصلاح شوند تا صاحبان کسب‌وکارها با دید بازتری قدم بردارند؛ همچنین نیاز است به شرکت‌های هلدینگ ‌سرمایه تضمینی داده شود که اصل سرمایه و سود سرمایه‌گذار خارجی حفظ شود و با جلب اعتماد خارجی‌ها موجبات سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

همچنین در این‌باره بخوانید: (استقبال از استارت‌آپ‌ها با آغوش باز؛/ سردادن شعارهای بی‌اساس و برچسب‌زدن‌ها اخلال ایجاد می‌کند؛/ باید دست سرمایه‌گذاران را گرفت و نگرش فراجناحی داشته باشیم)

برچسب‌ها: ایراندانشکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.