معرفی برترین محیط های کاری مدرن جهان
ایده‌آل برای کارمندان ۸

معرفی برترین محیط های کاری مدرن جهان

توسط ریحانه محمدی | ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۲:۳۳ | ۵ دقیقه

فضای کاری یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند رضایت کارمندان را در پی داشته باشد.

نوپانا: فضاهای کار تیمی در تمام دنیا روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. اغلب استارت‌آپ‌ها بعد از رشد اولیه و جذب نیروی کار، به یک دفتر کار خوب هم نیاز دارند. مکانی که با توجه به طراحی، معماری وامکانات، انگیزه کارمند را برای کار دوچندان کزده و متناسب با نوع کسب‌وکار باشد. شرکت‌های گوگل، ماکروسافت، اپل، آی‌بی‌ام ازمبتکران اهمیت دادن به رفاه و راحتی کارمندان هستند.

برای بررسی بیشتر چند نمونه از محیط‌های کاری ایده‌آل را شرح می‌دهیم:

۱.آی‌بی‌ام

آی‌بی‌ام از سال ۱۹۱۴ جز پیشگامان در این زمینه بوده و سود بیشتر را مستلزم داشتن کارمندانی میدانست که ازامکانات رفاهی و تفریحی بهره‌مند بودند؛ ازاین رو با تشکیل تیم‌های ورزشی و عضویت در کلو‍‍‍پ‌های تفریحی به این مهم دست یافت. امروزه هم آی‌بی‌ام اهداف خود را بهتر از قبل دنبال می‌کند و معتقد است که هر کارمند، عاملی برای تغییر و موفقیت مجموعه است و اهمیت به او، کمک شایانی به سازمان می‌کند.

۲.گوگل

گوگل از کارمندان خود انتظار دارد که، خلاقیت خود را کشف کنند و با انرژی و تعصب کارکنند؛ از این رو محیط ویژه‌ای برای آن‌ها طراحی کرده است که گوگل را جز پرچم داران آسایش و راحتی کارمندان قرار داده است. در گوگل نه تنها افراد حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند بلکه از امکاناتی بهره می‌برند که حتی  در تصور شما نمی‌گنجد. از دفتر مرکزی در مانتین ویوی کالیفرنیا (Mountain view) تا دیگر شعبه‌های این شرکت درسراسر جهان، فضای محیط کاری به گونه‌ای طراحی شده که دل کندن از آن برای هرکسی دشوارخواهد بود.

دکوراسیون و طراحی مدرن، ابزار روشنایی جذاب، صندلی‌های ماساژور، سالن‌های تأتر، سالن‌های استراحت با مبلمان خاص، میز بیلیارد و سالن‌های ورزشی از امکانات جذاب در گوگل است.

۳.ماکروسافت

ماکروسافت هم جز شرکت‌هایی دسته‌بندی می‌شود که طراحی و معماری ویژه‌ای دارد. پارک در فضای بیرونی شرکت، رستوران و کافه‌های مدرن و طراحی پنجره‌های مشرف به منظره‌ای جذاب از ویژگی‌های شرکت ماکروسافت است که برای رسیدن به هدف پویایی و سرعت عمل، تبیین شده است.در ماکروسافت، شیشه‌های مات جایگزین دیوارهای خسته‌کننده معمول است و کارمندان بر روی آن یادداشت‌های خود را می‌نویسند.

درواقع ماکروسافت به گونه‌ای طراحی شده است که کارمندان احساس کنند در محیط خانه خود کار می‌کنند.

همانطور که در نمونه‌های ذکر شده خواندید‌، امروزه راحتی و آسایش کارمندان جز الویت‌های اصلی شرکت‌های موفق و معتبر است.دراین شرکت‌ها ساعات کاری معینی وجود ندارد وکارمندان در محیطی خاص راندمان کاری خود را، افزایش می‌دهند.

(همچنین بخوانید: چگونه انگیزه کارمندان خود را حفظ کنیم؟)

برچسب‌ها: گوگلماکروسافتنیروی کاراستارت‌آپمنابع انسانیآی‌بی‌امفضای کاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره ریحانه محمدی

ریحانه محمدی

ریحانه محمدی، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تدریس را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.