دیجی‌کالا ادعا کرد:  ۳ساعته ماست و پنیر را دست مشتریان می‌رسانیم!
آغاز رسمی همکاری سوپرمارکت اینترنتی روکولند و دیجی‌کالا ۸

دیجی‌کالا ادعا کرد: ۳ساعته ماست و پنیر را دست مشتریان می‌رسانیم!

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۲:۰۹ | ۷ دقیقه

بیش از 10 هزار محصول در حوزه مواد غذایی تندمصرف به سایت دیجی‌کالا اضافه خوهد شد

نوپانا به نقل از شنبه‌پرس، کنفرانس خبری مشترک دیجی‌کالا و سوپرمارکت اینترنتی روکولند برگزار شد. در این نشست خبری بنیان‌گذاران دیجی‌کالا از ورود رسمی این فروشگاه اینترنتی به بازار فروش مواد غذایی تندمصرف (FMCG) خبر دادند و راهکارهای عملیاتی این شرکت را برای رقابت در این حوزه تشریح کردند.

مهم‌ترین مواردی که برادران محمدی بنیان‌گذاران دیجی‌کالا و شفیعی مدیرعامل روکولند در این کنفرانس خبری بر آن‌ها تاکید کردند عبارتند از:

  • دیجی‌کالا مواد غذایی روزانه را ۳ ساعته به دست مشتریان خود خواهد رساند و محصولات با ماندگاری بالاتر را ۲۴ ساعته
  • بیش از ۱۰ هزار محصول در حوزه مواد غذایی تندمصرف به سایت دیجی‌کالا اضافه خوهد شد
  • کاربران دیجی‌کالا برای خرید مواد غذایی نیازی به حساب کاربری جدید ندارند و با همان حساب سابق دیجی‌کالای خود می‌توانند اقلامی چون ماست و پنیر و… را روزانه خریداری کنند
  • برادران محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا و شفیعی مدیرعامل روکولند در این کنفرانس خبری تاکید کردند ورود به این عرصه به معنای حذف رقبای سنتی یعنی سوپرمارکت‌ها نیست و تلاش دارند با این ورود، بتوانند به کشاورزان هم کمک کنند سود بیشتری از محصولات خود ببرند
  • همکاری دیجی کالا و روکولند بر اساس مدل share swap یا تبادل سهام است. در این مدل یک بیزینس مشترک شکل می‌گیرد که دیجی‌کالا و روکولند سهامدار آن خواهند بود
  • دیجی‌کالا اولین شرکتی خواهد بود که وارد بورس می‌شود اما زمان آن هنوز مشخص نیست. ارزش دیجی‌کالا و یونیکورن شدن هم چیزی نیست که بتوان بدون سند و مدرک در مورد آن اظهار نظر کرد
  • دیجی‌کالا هیچ ارتباطی با کالای قاچاق ندارد و قیمت‌گذاری آن و حاشیه سودش کاملا شفاف است
  • در سال ۱۳۹۶ دیجی‌کالا ۱۰ میلیون سفارش داشته است
  • دیجی کالا نه یک گوشی وارد کرده و نه یک دلار ارز دولتی گرفته است

همچنین در پایان این نشست خبری بیانیه دیجی‌کالا به شرح زیر منتشر شد:

اهداف دیجی کالا از ورود به حوزه‌ی FMCG محقق شدن چشم‌انداز گروه دیجی‌کالا برای تبدیل شدن به مقصدی برای تمامی نیازهای کاربران، همراه شدن دیجی کالا با زندگی روزانه کاربران (مواد غذایی نیاز ضروری و روزمره خانواده است)، خلق تجربه‌ی جدید و یکپارچه از خرید اینترنتی و حمایت از برندهای ایرانی فعال در این حوزه است.گروه کالایی FMCG یکی از پرچالش‌ترین گروه‌های محصولی برای فروش آنلاین از جهت فنی ،IT، زنجیره‌ی تأمین و لاجستیک است و واسطه‌‌های متعدد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، ضایعات بالا و هزینه‌های عملیات بالا نسبت به متوسط قیمت هر محصول ، سبب شده است که نمونه‌های جهانی موفق بسیار اندک باشد و بسیاری از برندهای بزرگ نیز از ورود به آن اجتناب کنند.

این حوزه برای دیجی‌کالا نیز پیچیدگی های فراوان دارد و چالش‌های پیچیده فروش آنلاین مواد غذایی تازه در مقیاس بالا سبب شده است که پس از ۱۲ سال از آغاز فعالیت به آن ورود کنیم. در صورت موفقیت در این حوزه دیجی‌کالا یکی از معدود نمونه‌های موفق جهانی خواهد بود.

برای ورود به این حوزه دیجی‌کالا تصمیم گرفت با یکی از محبوب‌ترین برندهای فروش اینترنتی مواد غذایی، که بنیان‌گذاران آن نیز از باسابقه‌ترین افراد فعال کشور در صنعت مواد غذایی بودند همکاری خود را آغاز کند. روکولند امروز یکی از برندهای محبوب و بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد غذایی کشور است که با تجربه‌ی مشتری خوشایند شناخته می‌شود. امیدواریم هم افزایی و استفاده از تجارب و ظرفیت های دو مجموعه به خلق تجربه‌ی کاربری جدید و خریدی لذت‌بخش‌تر منجر شود.

پیوستن روکولند به گروه دیجی‌کالا و گسترش زیرساخت‌ها و ایجاد ناوگان حمل‌ونقل ویژه ‌مواد غذایی در گروه دیجی کالا امکان ارسال سریع (۳ ساعته) ۱۰ هزار نوع از محصولات غذایی تازه به دست مشتریان در شهر تهران در سال ۹۷ را فراهم آورده است و امیدواریم به زودی این امکان را در سایر نقاط کشور نیز فراهم آوریم.

از برنامه‌های آتی و اهداف دو گروه می‌توان به تحول صنعت لاجستیک و بسته‌بندی مواد غذایی در کشور، ارائه خدمات بازاریابی به برندهای مواد غذایی، کمک به تیم‌های تحقیق و توسعه‌ی صنعت مواد غذایی کشور بر اساس ارزیابی سلایق و نیازهای مشتریان، کمک به رشد صادرات محصولات غذایی ، عرضه مستقیم و بی‌واسطه محصولات ارگانیک و سایر محصولات کشاورزی و پروتئینی و در نهایت مهم‌ترین چشم انداز این همکاری محقق کردن رؤیای کشاورز ایرانی برای عرضه‌ی مستقیم و بی واسطه‌ی محصولات خود به دست مصرف کننده‌ی نهایی است.

برچسب‌ها: دیجی‌کالاروکولند مواد غذایی تندمصرف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.