فیلتر شدن ای‌نتورک در سال حمایت از کالای ایرانی
مسدودیت عجیب برای کارآفرینان ۸

فیلتر شدن ای‌نتورک در سال حمایت از کالای ایرانی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۰ | ۴ دقیقه

مدیرعامل سرویس ای‌نتورک خبر از فیلتر شدن این سرویس تبلیغات آنلاین ایرانی را داد.

نوپاناشایان شلیله، مدیر ای‌نتورک اعلام کرده که این سایت فیلتر شده است. علت فیلتر شدن ای نتورک که در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت می کند، هنوز مشخص نیست. ‏این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که این سرویس حتی با کمک فیلترشکن نیز در دسترس نیست.

فیلتر شدن ای نتورک مشکلاتی را برای بقیه سایت ها هم ایجاد کرده است. بسیاری از سایت های فارسی برای کسب درآمد خود از این سرویس استفاده می‌کنند و اکنون که این سایت با مشکل روبه رو شده، کاربران با ورود به سایت های نمایش دهنده تبلیغات صفحه سایت ساماندهی را مشاهده می‌کنند.

اکانت توییتری آی‌نتورک در این خصوص اعلام کرده چون برخی از سرور های ای‌نتورک در داخل ایران هستند، بعد از فیلتر شدن سایت حتی با نرم‌افزار های فیلترشکن نیز این سرویس  در دسترس نیست.

 

در همین خصوص فعالان برجسته اکوسیستم استارت‌آپی کشور در رسانه‌های مختلف به این اتفاق عجیب واکنش نشان دادند.

 

فیلتر شدن این سرویس تبلیغات آنلاین در شرایط رخ داده که در چند روز گذشته کمپینی از سوی سایت خبری زیارت نیوز به نام «نه به گوگل ادوردز» سرویس تبلیغات آنلاین بین‌المللی  هم به راه افتاده بود. این کمپین با ارسال نامه به شرکت‌های کسب و کار اینترنتی از آن‌ها خواسته تا به این کمپین بپیوندند.

شلیله در همین رابطه می‌گوید: «متاسفانه احتمال می‌دهیم که این فیلترینگ از سمت وزارت ارشاد باشد. متوجه شده‌ایم که ظاهراً چند هفته پیش جلسه‌ای وجود داشته که در آن گفته‌اند می‌خواهند سایت‌هایی که در حوزه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنند را فیلتر کنند. به همین دلیل تصور می‌کنیم که همین فیلترینگ از طرف وزارت ارشاد باشد.»

 

با گذشت بیش از ۱۰ ساعت از فیلتر سایت ای‌نتورک، هنوز خبری از باز شدن این سایت نیست. ای‌نتورک که یکی از بزرگترین سایت‌های تبلیغات اینترنتی ایران است دیشب به دلایل نامعلومی فیلتر شده است. شایان شلیله بنیان‌گذار جشنواره وب و مدیرعامل ای‌نتورک در حساب توییتر خود گفته از دلایل این فیلترینگ خبری ندارد.

برچسب‌ها: شایان شلیلهفیلترینگای‌نتورکتبلیغات آنلاین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.