کانون نخبگان اصفهان به مرکز شتابدهی به استارت‌آپ‌ها تبدیل می‌شود
مهدی شایسته‌فر: ۸

کانون نخبگان اصفهان به مرکز شتابدهی به استارت‌آپ‌ها تبدیل می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۱:۴۰ | ۳ دقیقه

کانون نخبگان جوان از سال ۱۳۸۵ به عنوان زیر مجموعه استانداری در قسمت مشاوران جوان شکل گرفت و در سال ۸۸ با محوریت تربیت مدیران و مشاوران جوان فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۸۹ تا ۹۷ به یک سازمان مردم نهاد خصوصی تبدیل شد که فعالیت کنونی کانون در زمینه شتابدهی به استارت‌آپ‌های فرهنگی- اجتماعی و فنی- مهندسی است.

نوپانا به نقل از ایسنا، مدیر کانون نخبگان جوان اصفهان گفت: کانون نخبگان جوان اصفهان در حال تبدیل شدن به مرکز بزرگ شتاب دهنده نوآوری در زمینه های فرهنگی- اجتماعی و فنی-مهندسی است.

مهدی شایسته فرد با بیان اینکه حدود 500 نفر از طریق آزمون کتبی و مصاحبه حضوری عضو کانون شده‌اند، تصریح کرد: این نهاد آموزشی پژوهشی با ماموریت شناسایی، سازماندهی، توانمندسازی، شبکه سازی و جانفشانی هدفمند صاحبان استعداد برتر و مدیران جوان در حال فعالیت است.  

وی اظهار کرد: تدوین دوره اخلاقی عملی کسب و کار یکی از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی موسسه است. همچنین می‌توان به طرح خانواده درمانی، تدوین دائره المعارف جامع روانشناسی دینی و تدوین کتاب درسی مدیریت خانواده که برای اولین بار در کشور از سال آینده در کتاب درسی پایه دوازدهم متوسطه اجرا خواهد شد، اشاره کرد.

 مدیر کانون نخبگان جوان اصفهان تاکید کرد: افرادی که در حوزه‌های فنی مهندسی و فرهنگی-اجتماعی دارای ایده محوری خاصی هستند مورد حمایت کانون قرار می‌گیرند و  پس از تایید تجاری بودن محصول‌شان از طریق جذب سرمایه گذار، ایده‌ها تبدیل به محصولات تجاری می‌شوند.

شایسته فرد تصریح کرد: فعالیت‌های فنی مهندسی در زمینه‌های  پوشش‌دهی ایمپلنت‌های درمانی، تولید انواع نانو پودرها، پروژه تحقیقاتی تولید اینورترها جهت نیروگاههای فوتوالکتریک خورشیدی و طراحی و راه‌اندازی نیروگاههای مقیاس کوچک خورشیدی و پروژه‌های الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه موسسه کانون نخبگان جوان در ابتدا در منزل استاندار وقت اصفهان فعالیت خود را شروع کرد، خاطرنشان کرد: از زمانی که این کانون به صورت سازمان مردم نهاد فعالیت خود را ادامه داد، مکانی که مرحوم امیرقلی امینی در زمینه فرهنگی علمی در اختیار شهر اصفهان قرار داد طی تفاهم نامه‌ای با شهرداری اصفهان این مکان در اختیار کانون نخبگان جوان قرار داده شد.

برچسب‌ها: اصفهانمرکز شتابدهیاستارت‌آپکانون نخبگان جوان اصفهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.