آینده گردشگری ایران در دست استارت‌آپ‌هاست
پروانه سلحشوری: ۸

آینده گردشگری ایران در دست استارت‌آپ‌هاست

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۸:۴۹ | ۵ دقیقه

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران روز گذشته 19تیرماه 1397 با حضور در مجموعه استارت‌آپی اسنپ تریپ از نزدیک با فعالیت‌ها و خدمات این استارت‌آپ آشنا شد.

نوپانا به نقل از فارس، سلحشوری هدف از این دیدار را نزدیکی بیشتر با استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری و تبادل نظر با آنها برای حل مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: مجموعه اسنپ با ایجاد اشتغال برای هزاران نفر و  ایجاد سهولت در زندگی مردم  تحولات بزرگی را رقم زده است و ما به‌عنوان قانون‌گذار در مجلس آماده‌ایم تا حمایت لازم را برای گسترش فعالیت‌های اسنپ‌تریپ به‌عنوان یکی از به‌روزترین پلت‌فرم‌های خدمات سفر در ایران انجام دهیم؛ چرا که باور داریم چنین استارت‌آپ‌هایی قادر خواهند بود شرایط سفر در ایران را متحول کنند.

در این جلسه امیرعلی مهاجر، مدیرارشد عملیاتی اسنپ تریپ با ارائه گزارشی از روند رشد این استارت‌آپ از اهداف اسنپ تریپ برای تبدیل کردن سفر داخلی به یکی از کالاهای ضروری در زندگی مردم ایران گفت: اسنپ تریپ در 18 ماه گذشته، 17برابر رشد کرده است و توانسته با بیش از 800 هتل در سراسر ایران همکاری داشته باشد و در نظر دارد با گسترش فعالیت‌های خود نقش موثری در افزایش میزان سفرهای داخلی کشور ایفا کند.

 او با اشاره به ظرفیت گردشگری داخلی در ایران با توجه به تنوع آب‌وهوایی و قومی و البته گنجینه ارزشمند میراث فرهنگی گفت: در حال حاضر تنها 3درصد از درآمد خانواده‌های ایرانی صرف گردشگری داخلی می‌شود این در حالیست که در کشورهایی مثل چین  این رقم 13درصد، در آلمان 10 درصد و حتی در کشورهایی مثل هند و ترکیه این رقم 9و 8 درصد است.

مهاجر یکی از مهمترین اهداف اسنپ تریپ را مقرون به‌صرفه کردن سفر برای همه خانواده‌های ایرانی عنوان کرد: ما سعی داریم با توزیع صحیح سفر به ویژه در ایام رکود، سفر را به یک کالای اقتصادی تبدیل کنیم تا همه اقشار جامعه بتوانند راحت تر سفر کنند. در حال حاضر با این روش توانسته‌ایم در ایام رکود فروش هتل‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش دهیم.

در ادامه این جلسه مهاجر، نکاتی درباره خدمات مکمل گروه اسنپ برای مسافران داخلی  را به نظر نماینده تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی رساند: ما در مجموعه اسنپ سعی داریم با ارائه تخفیف‌های ویژه از سوی اسنپ فود و  اسنپ، سفر را برای کاربران اسنپ‌تریپ ارزان‌تر راحت تر و دلچسب‌تر کنیم.

در ادامه این نشست پروانه سلحشوری عضو ناظر بر میراث فرهنگی و‌گردشگری با اشاره به اینکه سفر به‌عنوان یک کالای فرهنگی نیازمند به حمایت از سوی قانون‌گذاران و دولت است اسنپ‌تریپ را به‌عنوان یکی از ابزارهای کارا برای شفاف‌سازی قیمت‌ها در بازار پرتلاطم سفردانست و گفت: اسنپ‌تریپ می‌تواند با ارائه قیمت‌های مناسب هم به گسترش فرهنگ سفر در بین مردم و هم به رونق هتل‌ها و اقامتگاه‌ها کمک کند تا بتوانند از ظرفیت‌های موجود خود استفاده کنند و به سوددهی بیشتری برسند.

در خاتمه این جلسه سلحشوری مجلس و کمیسیون فرهنگی را آماده شنیدن پیشنهادات مختلف از سوی استارت‌آپ‌ها به ویژه گروه اسنپ اعلام کرد: ما آماده‌ایم برای تسهیل فعالیت‌های تجارت‌الکترونیک به ویژه در حوزه گردشگری همه تلاش خود را انجام دهیم.

برچسب‌ها: اسنپ‌تریپگردشگریپروانه سلحشوریکمیسیون فرهنگی مجلس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.