جهت‌گیری استارت‌آپ‌ها به سمت ایجاد ارزش افزوده و فناوری‌های جدید
در حاشیه نمایشگاه اینوتکس؛ ۸

جهت‌گیری استارت‌آپ‌ها به سمت ایجاد ارزش افزوده و فناوری‌های جدید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۲:۱۶ | ۵ دقیقه

فعالان حوزه استارتاپ و مسؤولان برخی نهادها با تاکید بر ارائه راهکارهای فناورانه در حوزه کشاورزی، آب و حوزه‌های وابسته خواستار هم‌افزایی شرکت‌های دولتی، بخش خصوصی و شرکت‌های فناور شدند.

نوپانا  به نقل از خبرگزاری فارس، ذاولفقاری مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری، گفت:  در حوزه فناوری کشاورزی، آب و صنایع وابسته کمبودهایی وجود دارد که در سال های اخیر توانسته‌ایم با شیب مناسبی به سمت حل این کمبودها و مشکلات حرکت کنیم.

وی افزود: امروزه بیشتر استارتاپ ها با موضوعات یکسان و تکراری فعالیت می‎کنند و به دلیل اینکه ارزش افزوده ای ایجاد نمی کنند، نیازهایی را برطرف نمی‎کنند. از این رو بستری را فراهم کردیم تا راه حل های فناورانه ای ارائه شود و این نیازها برطرف شوند.

همچنین رحیمی مدیر کل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، توضیحاتی را در خصوص چالش‌ها و نیازهای موجود در حوزه کشاورزی این سازمان که عمده این مشکلات مربوط به خشکسالی و کم آبی است، ارائه داد.

رحیمی خاطرنشان کرد: حوزه فناوری میان‎بری است که می‎تواند مسیر طرح های سازمان را از صدسال به چند سال برساند.

به عنوان دومین سازمان، نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز چالش ها و نیازهای موجود در حوزه کشاورزی، دام و باغات را ارائه داد.

تبار نیازهای موجود در زمینه فناوری اطلاعات این سازمان را در 4 بخش تشریح کرد که یکی از مهمترین این نیازها در زمینه ایجاد پلتفرمی جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات تولید روستایی و اعلام زمان های صحیح کاشت و برداشت محصولات کشاورزی است.

نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی نحوه حمایت این سازمان از اشخاصی که بتوانند در این زمینه ها فعالیت مفیدی داشته باشند را نیز توضیح داد که به دو صورت اعطای وام هایی با نرخ سود پایین و تضمین خرید خدمات و محصولات شرکت های تاسیس شده است.

در ادامه، دربانیان قائم مقام مدیرعامل شرکت توامندسازان فناوری های نوین بیان کرد: این شرکت با هدف توانمند سازی شرکت های فناور در حوزه زیست بوم فناوری کشور فعالیت می‎کند.

وی ادامه داد: طرح های فناوری خلاق ارزیابی و به صندوق توسعه فناوری های نوین جهت حمایت مالی معرفی می‎شوند، درواقع ما با کمک به شرکت‎های فناور فضای لازم را برای رشد آنها فراهم کرده در نتیجه در جهت ایجاد اشتغال نیز قدم برمیداریم.

دربانیان ادامه داد: گاهی عدم اطلاع شرکت های دولتی و خصوصی ایرانی از وجود برخی فناوری ها در داخل کشور باعث می‎شود که این شرکت ها نیازهای خود را از منابع خارجی تامین کنند و به همین دلیل معرفی این فناوری ها به شرکت های کارفرما این مشکل را حل خواهد کرد.

برچسب‌ها: استارت‌آپنوآوریشرکت‌های دانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.