سرمایه‌گذاران خارجی استارت‌آپ‌های ایرانی از ایران می‌روند
در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران مطرح شد: ۸

سرمایه‌گذاران خارجی استارت‌آپ‌های ایرانی از ایران می‌روند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۴:۰۶ | ۴ دقیقه

سلطانی گفت: سرمایه‌گذارانی که در استارت‌آپ‌های ایرانی سرمایه‌ گذاری کرده‌اند اعلام کردند که مجبور هستند از ایران بروند.

نوپانا به نقل از شعارسال: پدرام سلطانی یکشنبه ۳ تیر ۹۷ در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد، در مورد آخرین تعاملات شرکت‌های خارجی با نمایندگان بخش خصوصی ایران در حوزه اقتصاد، اظهار کرد: طبق آخرین اخبار، شرکت‌های بزرگ روسی تعامل خود با ایران را متوقف کرده‌اند. یک بانک ترکیه‌ای که عمده فعالیت‌های بین ایران و ترکیه را انجام می‌داد، فعالیت خود را متوقف و اعلام کرده که حساب‌های ایران بسته می‌شود.

وی افزود: همچنین شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی اعلام کرده‌اند فقط تا ماه جولای میلادی در ایران فعالیت می‌کنند و بعد از آن فعالیت خود را متوقف خواهند کرد. همچنین هند اعلام کرده که مجبور است تعاملات خود را با ایران قطع کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد فعالیت شرکت‌های اروپایی نیز توضیح داد: شرکت‌های مختلف اروپایی اعلام کرده‌اند که بیشتر از دو ماه دیگر نمی‌توانند در ایران فعالیت کنند. همچنین کویت، سنگاپور، هنگ‌کنگ و تایوان اعلام کردند که بیش از این نمی‌توانند با ایران کار کنند.

سلطانی ادامه داد: سرمایه‌گذارانی که در استارت‌آپ‌های ایرانی سرمایه‌ گذاری کرده‌اند اعلام کردند که مجبور هستند از ایران بروند.

وی با اشاره به استعلامی که از بخش خصوصی در مورد پیش بینی آنها نسبت به افزایش نرخ ارز گرفته شده است، اظهار کرد: استعلامی از بخش خصوصی گرفته شد که بررسی شود پیش‌بینی آنها نسبت به افزایش نرخ ارز چیست؛ ۸۸ درصد از این بخش اعلام کردند رقم ارز از چیزی که روز گذشته در بازار اتفاق افتاده بالاتر خواهد بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که گفته می‌شود بازگشت تحریم‌ها این بار نسبت به قبل با سرعت بیشتری رخ خواهد داد، ادامه داد: ما به عنوان سربازان بخش خصوصی امید به دیپلماسی وزارت خارجه داریم. امیدواریم گره فعلی با مذاکره و دیپلماسی مقتدر حل شود. دیپلماسی که هم در کشورهای همسایه و هم در قدرت‌های بزرگ یک رویکرد را انتخاب می‌کند.

برچسب‌ها: اتاق بازرگانی ایرانبخش خصوصیسرمایه‌گذاران خارجیتعاملات خارجی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.