50 روش باانگیزه شدن
قسمت ششم ۸

۵۰ روش باانگیزه شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

خود را در مسیر ذهنی درست قرار دهید تا با انگیزه شوید و به اهداف‌تان برسید.

نوپانا: گاهی هم هدف دارید و هم برنامه‌ریزی کرده‌اید. اما پس از مدتی قوای شما تحلیل می‌رود و بی‌انگیزه می‌شوید. این پنجاه ترفند به شما یاد می‌دهد که چگونه باانگیزه بمانید. قسمت ششم:

26- دوش آب سرد بگیرید

بله. تعجب نکنید. این یکی از راه‌های با انگیزه شدن است. صبح‌ها و یا قبل از خروج از خانه، دوش بگیرید و به مدت ۳۰ ثانیه سر خود را زیر آب سرد بگیرید. انجام این کار باعث می‌شود مغز شما آماده‌تر و فعال‌تر شود.

27- محیط کار خود را جدی بگیرید

یکی دیگر از راه‌های بالا بردن انگیزه و جلوگیری از خستگی، تغییر دکوراسیون و توجه به محلی است که میز کار در آن قرار دارد. هوای محیط نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تا جایی که می‌توانید از نورهای طبیعی استفاده کنید و در دفتر کار، گیاهان مختلفی را پرورش دهید. هر ماه نیز تغییری هرچند کوچک در محل کار بدهید.

28- راهبر باشید

نه تنها برای تیم و همکاران خود، بزرگ و قابل اعتماد باشید، بلکه این کار را در مورد دیگر افراد و دیگر شرکت‌ها نیز انجام دهید و با روی گشاده، اگر می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. با این‌کار هم بیشتر یاد می‌گیرید و هم نسبت به هدف خودتان باانگیزه‌تر می‌شوید.

29- آماده تغییر مسیر باشید

گاهی کارها طبق برنامه پیش نمی‌رود و در این مواقع به جای فشار اضافه و تاکید اشتباه بر برنامه‌ای شکست خورده، کمی عقب بروید و شرایط را از نو بررسی کنید. بدون هیچ نگرانی خاصی، درس بگیرید و در صورت لزوم مسیر کاری را را تغییر دهید.

30- هرکسی ممکن است اشتباه کند

اگر می‌خواهید انگیزه خود را نابود کنید، از اشتباه کردن بترسید. اشتباه کردن طبیعی است و همه ممکن است در جایی از مسیر کار اشتباهی انجام دهند. پس اشتباه نکردن در یک کار، یعنی به اندازه کافی تلاش نکردن. اجازه ندهید ترس از شکست، شما را شکست دهد.

(همچنین در این‌باره بیشتر بخوانید: از شکست خوردن نترسید و   تصمیم‌ هراسی)

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت اول)

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت دوم)

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت سوم)

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت چهارم)

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت پنجم)

برچسب‌ها: استارت‌آپروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا