ثروتمندترین کشورهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
پول و فوتبال دست در دست هم؛ ۶.۷

ثروتمندترین کشورهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۹:۴۹ | ۲۱ دقیقه

جام جهانی فرصت خوبی برای آشنایی با کشورهای مختلف است. در این مطلب به شرح اقتصادی ودارایی‌های کشور حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌پردازیم.

نوپانا: فوتبال ورزشی است که در سرتاسر مناطق مخلف جهان علاقه‌مندان و طرفداران زیادی دارد. باشگاه‌های فوتبال زیادی در جهان نظیر منچستریونایتد، رئال مادرید، بایرن مونیخ و ... وجود دارند که ارزش مالی آنها به چند میلیارد دلار می‌رسد.

حال که به دور نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رسیده‌ایم، صندوق بین‌المللی پول (International Monetary Fund) و دفتر ملی آمار در انگلیس گزارشی از سطح مالی ۳۲ تیم حاضر در این رویداد را بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی منتشر کرده‌اند.

در این مطلب رتبه‌بندی ثروتمندی تیم‌های حاضر در جام جهانی را به ترتیب صعودی مشاهده می‌کنید:

۳۲- سنگال (۱۶ میلیارد دلار)

این تیم اولین دیدار خود در جام جهانی را با پیروزی برابر لهستان پشت سر گذاشت و با تساوی ۲-۲ مقابل تیم ژاپن در صدر جدول گروه هشت جام جهانی قرار دارد.

۳۱- ایسلند (۲۳ میلیارد دلار)

تیم ایسلند که لقب پسران ما (Our Boys) را برای خود انتخاب کرده‌، کوچک‌ترین کشوری است که به جام جهانی راه یافته است. ایسلند در اولین بازی خود در جام جهانی توانست آرژانتین، فینالیست دوره قبل را در حضور ستارگان خود متوقف کند.

۳۰- تونس (۴۰ میلیارد دلار)

تونس یک اقتصاد متنوع با برندهای تخصصی در بخش تولید و معدن دارد. این تیم با دو باخت مقابل انگلیس و بلژیک خداحافظی زودهنگامی را با جام جهانی داشت.

۲۹- صربستان (۴۱ میلیارد دلار)

این تیم با داشتن بازیکنان سرشناسی مانند نمانیا ماتیچ، هافبک قدرتمند منچستریونایتد، امیدوار است تا بتواند در جام جهانی به موفقیت برسد.

۲۸- کرواسی (۵۴ میلیارد دلار)

کرواسی بهترین نتیجه در جام جهانی را در سال ۱۹۹۸ به دست آورد. این تیم که در آن سال اولین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کرد، در نهایت به مقام سوم این مسابقات رسید.

۲۷- کاستاریکا (۵۸ میلیارد دلار)

یکی از معروف‌ترین کسب‌وکارها در کاستاریکا، آمازون است که هزاران کارمند در آن کار می‌کنند. این تیم که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان شگفتی‌ساز مسابقات لقب داشت، در این دوره عملکرد خوبی نداشت.

۲۶- اروگوئه (۵۸.۵ میلیارد دلار)

این تیم که سابقه دو قهرمانی در جام جهانی را دارد امیدوار است با حضور ستارگانی همچون لوئیز سوارز و ادینسون کاوانی بهترین عملکرد را در جام جهانی روسیه داشته و سومین قهرمانی خود را کسب کند.

۲۵- پاناما (۶۱ میلیارد دلار)

پاناما نیز برای اولین بار توانست به جام جهانی صعود کند. این تیم که با تیم‌های بلژیک، انگلیس و تونس همگروه است، با دو باخت سنگین برابر بلژیک و انگلیس با جام جهانی وداع کرد.

۲۴- مراکش (۱۰۹ میلیارد دلار)

بر اساس گزارش سازمان ملل، گردشگری و توریست برای اقتصاد مراکش بسیار مهم است. این تیم با دو شکست در برابر تیم ملی ایران و پرتغال، از جام جهانی حذف شده است.

۲۳- پرو (۲۱۵ میلیارد دلار)

پرو یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان با خدمات پیشرفته، گردشگری و بخش ساخت‌وساز است. این کشور با دو باخت مقابل دانمارک و فرانسه، در قعر جدول گروه سه قرار داشته و با جام جهانی خداحافظی می‌کند.

(همچنین بخوانید: کاهش رتبه کسب‌وکار ایران در سطح جهانی)

۲۲- پرتغال (۲۱۸ میلیارد دلار)

پرتغال که عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۶ را یدک می‌کشد، به دنبال موفقیت در جام جهانی ۲۰۱۸ است. این تیم که به گلزنی‌های کریستیانو رونالدو، ستاره خط حمله خود بسیار امیدوار است، می‌تواند یکی از مدعیان کسب جام بیست‌ویکم باشد.

۲۱- مصر (۲۳۷ میلیارد دلار)

مصر که مدت‌ها از صعود به جام جهانی بازمانده بود، با درخشش محمد صلاح، مهاجم ستاره خود به جام جهانی روسیه راه یافت اما باخت در دقایق پایانی مقابل اروگوئه و شکست سنگین در بازی با میزبان، از مسابقات حذف شد.

۲۰- کلمبیا (۳۰۹ میلیارد دلار)

کلمبیا که به دلیل رشد زیاد قهوه در این کشور لقب لوس کافه‌تروس (Los Cafeteros) را دارد، با ستارگان مشهوری همچون خامس رودریگز، رادامل فالکائو و دنیل اوسپینا به دنبال قهرمانی در روسیه است.

۱۹- دانمارک (۳۷۶ میلیارد دلار)

دانمارک برای پنجمین بار در جام جهانی حضور خواهد داشت تلاش می‌کند تا با صعود به نیمه‌نهایی، بهترین عملکرد را بعد از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه داشته باشد.

۱۸- نیجریه (۴۹۴ میلیلرد دلار)

نیجریه یک بازار در حال ظهور است که صادرات نفتی نقش پررنگی در این رشد دارد. تیم نیجریه که به سوپر عقاب‌ها (Super Eagles) مشهور است، در هفته پایانی این شانس را دارد تا با شکست آرژانتین به مرحله بعدی صعود کند.

۱۷- بلژیک (۴۹۴ میلیارد دلار)

بهترین عملکرد بلژیک در این رقابت‌ها به جام جهانی ۱۹۸۶ می‌رسد. نمایش قدرتمندانه در دو بازی ابتدایی، شیاطین سرخ اروپا (Red Devils) را بیش از پیش به کسب جام بیست‌ویکم امیدوار کرده است؛ موفقیتی که با حضور بازیکنانی مثل ادن هازارد، روملو لوکاکو، کوین دی‌بروین و ... چندان دور از دسترس به نظر نمی‌آید.

۱۶- لهستان (۵۲۶ میلیارد دلار)

لهستان که اولین حضور در این رقابت‌ها را در سال ۲۰۰۶ تجربه کرده بود، با امید به درخشش مهاجم خود یعنی رابرت لواندوفسکی به دنبال موفقیت در روسیه بود. این تیم با دو شکست پیاپی در برابر سنگال و کلمبیا، خداحافظی زودهنگامی را با جام جهانی داشت.

۱۵- سوئد (۵۳۸ میلیارد دلار)

سوئد ۱۲ بار در جام جهانی حضور داشته است. آنها که امسال با پشت سر گذاشتن هلند و ایتالیا به روسیه رسیدند، به دنبال تکرار موفقیت در جام جهانی و گرفتن انتقام شکست ۵-۲ از برزیل در سال ۱۹۵۸ هستند.

۱۴- آرژانتین (۶۳۷ میلیارد دلار)

صعود سخت به جام و نمایش ناامیدکننده در دو بازی ابتدایی، آرژانتینی‌ها را با وحشت حذف در مرحله گروهی مواجه کرده است. آنها که هفدهمین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند، به درخشش ستارگان خود مانند لیونل مسی، آنخل دیماریا، خوآن آگوئرو و ... دل بسته‌اند تا پس از سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶، برای سومین بار قهرمان جام جهانی شوند.

۱۳- سوئیس (۶۷۸ میلیارد دلار)

سوئیس یک اقتصاد پیشرفته با رونق اقتصادی است. این کشور به صادرات مواد شیمیایی، ساعت و قهوه مشهور است و تاکنون ۳ بار به فینال جام جهانی راه یافته است.

(همچنین بخوانید: بهترین و بدترین مناطق برای کسب‌و‌کارها در منطقه منا)

۱۲- عربستان سعودی (۶۸۳ میلیارد دلار)

عربستان یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا به حساب می‌آید اما آنها نمایش ضعیفی را در بازی با روسیه به نمایش گذاشتند و با شکست در برابر اروگوئه، از جام جهانی روسیه حذف شدند.

۱۱- مکزیک (۱.۱ تریلیون دلار)

مکزیک از سال ۱۹۹۴ همواره از مرحله گروهی جام جهانی صعود کرده است. آنها امسال نیز شروع خوبی در مسابقات داشتند و با شکست ۱-۰ آلمان اولین شگفتی جام جهانی روسیه را رقم زده و توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند.

۱۰- اسپانیا (۱.۳ تریلیون دلار)

اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی این جام است. آنها در ۱۵ بازی از ۲۱ بازی خود تا رسید به روسیه شکست نخوردند و با سبک بازی خاص خود، در پی دومین جام هستند.

۹- استرالیا (۱.۳۷ تریلیون دلار)

اقتصاد استرالیا از ارتباطات راه دور، امور بانکی و بخش تولید درآمدزایی قابل توجهی دارد. این کشور توانست پنجمین سهمیه تیم‌های آسیایی برای حضور در جام جهانی را کسب کند.

۸- روسیه (۱.۵ تریلیون دلار)

روسیه میزبان جام بیست‌ویکم است؛ ۱۱ شهر میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشته و دیدار نهایی ۱۵ جولای در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار می‌شود.

۷- ایران (۱.۶ تریلیون دلار)

تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۴ تاکنون برترین تیم قاره آسیا است. ایران به عنوان دومین تیم صعود خود به روسیه را قطعی کرد. اگرچه ایران در گروه دوم این رقابت‌ها با قرعه سختی مواجه شده اما با حضور ستارگانی چون سردار آزمون، مهدی طارمی، مرتضی پورعلی‌گنجی و ... به درخشش درجام جهانی امید زیادی دارد.

۶- انگلیس (۲.۰۲ تریلیون دلار)

قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ با ستاره‌های جوان خود پای به روسیه گذاشته است. اگرچه آنها در دوره‌های قبل نتایج خوبی نگرفتند اما امسال با تلاش خود سعی می‌کنند تا جزء مدعیان جام جهانی ۲۰۱۸ قرار بگیرند.

۵- کره جنوبی (۲.۰۳ تریلیون دلار)

کره جنوبی یکی از بزرگترین اقتصاد‌های حال حاضر جهان با وجود برندهای بین‌المللی همچون سامسونگ و ال‌جی است. همچنین تیم کره جنوبی یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا به شمار می‌رود که سابقه ۱۰ حضور در جام جهانی را دارد. بهترین عملکرد آنها به مقام چهارمی جام جهانی ۲۰۰۲ که به میزبانی مشترک کره جنوبی و ژاپن برگزار شد بر‌میگردد.

۴- برزیل (۲.۰۵ تریلیون دلار)

برزیل در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات فعال بوده و بزرگ‌ترین اقتصاد در آمریکای جنوبی است. برزیل با ۵ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم جام جهانی بوده و پله، اسطوره فوتبال این کشور یکی از بهترین بازیکنان تمام ادوار برگزاری این رقابت‌هاست.

۳- فرانسه (۲.۵ تریلیون دلار)

خدمات مالی، بانک‌ها و بیمه نقش پررنگی در اقتصاد فرانسه ایفا می‌کنند. آنها در فوتبال نیز جزء بهترین تیم‌ها هستند و می‌توان از تیری هانری، میشل پلاتینی و زین‌الدین زیدان به عنوان اسطوره‌های فوتبال فرانسه نام برد. فرانسه آخرین قهرمانی خود رد این رقابت‌ها را در سال ۱۹۹۸ که خودشان میزبان مسابقات بودند به دست آورند و در روسیه نیز یکی از مدعیان قهرمانی هستند.

۲- آلمان (۳.۶ تریلیون دلار)

آلمان کشوری است که اقتصاد نوآورانه دارد و با صادرات وسایل نقلیه، ماشین آلات صنعتی و داروسازی کسب درآمد می‌کند. آلمان‌ها که قهرمان دوره قبل جام جهانی شدند، در روسیه به دنبال تکرار این عنوان هستند. همچنین آنها همواره به عنوان مدعی در جام حضور داشته و آخرین بار که به نیمه نهایی نرسیدند سال ۱۹۷۸ بود.

۱-ژاپن (۴.۸ تریلیون دلار)

ژاپن سومین اقتصاد برتر جهان پس از چین و آمریکا است. برخی شرکت‌های بزرگ مانند تویوتا، سونی و ... محصول این کشور هستند. ژاپن از سال ۱۹۹۸ در تمامی دوره‌های جام جهانی حضور داشته و امیدوار است تا در این جام به مراحل نهایی صعود کند.

(همچنین بخوانید: صنعت فوتبال تا چه میزان سودآور است؟)

برچسب‌ها: world cupجام جهانی ۲۰۱۸ روسیهارزش مالیثروتمندترین کشورهاصندوق بین‌المللی پولایران
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.