تمرکز VC بازنشستگی بر استارت‌آپ‌های فین‌تک، بیمه و IT
مدیر صندوق جسورانه بازنشستگی خبر داد ۸

تمرکز VC بازنشستگی بر استارت‌آپ‌های فین‌تک، بیمه و IT

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۹ | ۳ دقیقه

استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک (تکنولوژی‌های مالی)، تکنولوژی‌های بیمه و استارت‌آپ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط با بازنشستگان، سه حوزه‌ای است که صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازنشستگی در آنها فعالیت می‌کند و روی استارت‌آپ‌های مختلف این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

نوپانا، به نقل از شنبه پرس: امیر سینا جیرفتی، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازنشستگی از پذیره‌نویسی این صندوق به شکل عمومی خبر داد و گفت: «ما به شکل یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فعالیت می‌کنیم که اخیرا در سازمان بورس ثبت شده و تا چند وقت آینده پذیره‌نویسی آن انجام می‌شود. یونیت‌های این صندوق به صورت عمومی و از طریق بورس واگذار می‌شود.»

جیرفتی در رابطه با صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازنشستگی توضیح داد: «صندوق جسورانه فناوری بازنشستگی، یک ونچر کپیتال فاند یا به عبارت بهتری یک ونچر کپیتال تراست است. صندوق جسورانه‌ای است که در سازمان بورس ثبت شده و کار آن سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌هاست؛ البته همه استارت‌آپ‌ها شامل سرمایه‌گذاری‌های وی‌سی بازنشستگی نمی‌شوند.» مدیر صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازنشستگی ادامه داد‌ که استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک (تکنولوژی‌های مالی)، تکنولوژی‌های بیمه و استارت‌آپ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط با بازنشستگان، سه حوزه‌ای است که صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازنشستگی در آنها فعالیت و روی استارت‌آپ‌های مختلف این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

جیرفتی در رابطه با مراحل سرمایه‌گذاری‌های این صندوق هم بیان کرد: «تمرکز صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی بیشتر روی استارت‌آپ‌های مراحل سید و ارلی استیج است اما محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در مراحل بالاتر هم وجود ندارد؛ به خصوص در حوزه‌های ict مرتبط با بازنشستگان محدودیتی برای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازنشستگی وجود ندارد.»

برچسب‌ها: صندوق‌هاي خطرپذيرسرمایه‌گذارامیر سینا جیرفتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.