50 روش باانگیزه شدن
قسمت سوم ۸

۵۰ روش باانگیزه شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

خود را در مسیر ذهنی درست قرار دهید تا با انگیزه شوید و به اهداف‌تان برسید.

نوپانا: گاهی هم هدف دارید و هم برنامه‌ریزی کرده‌اید. اما پس از مدتی قوای شما تحلیل می‌رود و بی‌انگیزه می‌شوید. این پنجاه ترفند به شما یاد می‌دهند که چگونه باانگیزه بمانید. قسمت سوم:

11- دلیل پیگیری هدف خود را به‌ یاد داشته باشید

فهرست برنامه‌های پیش‌رو و همچنین دلایل اهمیت هرکدام را برای خود بنویسید. برای خود تقویمی برای زمان‌بندی انجام برنامه‌ها درست کنید و در جایی که جلوی چشم‌تان باشد، بچسبانید. با این روش دلایل خود را همیشه مرور می‌کنید.

12- شریکی فعال انتخاب کنید

با یک دوست یا همکار که مانند شما است و رفتاری هدفمند و پویا دارد شریک شوید. وقتی انگیزه شما کم شود، این افراد به کمک می‌آیند و برعکس این قضیه هم اتفاق می‌افتد. با داشتن یک شریک خوب، دیگر از ندانستن بعضی از کارها نگران نیستید، زیرا همراهی دارید که حتی اگر نتواند آن کار را انجام دهد، با همکاری شما هر هدفی را به نتیجه می‌رساند.

13- وقتی آمادگی داشتید کار کنید

اگر چرخه خواب شما برعکس بوده و به‌صورتی است که قادر نیستید صبح زود بیدار شوید، کار را از بعدازظهر شروع کنید. اگر از نظر جسمی آماده نباشید، انگیزه شما به مرور زمان از بین خواهد رفت.

14- نقاط طلایی داشته باشید

نقاط طلایی همان مرحله‌هایی هستند که در برنامه بلندمدت خود مشخص کرده‌اید. نقاطی که به هرکدام که رسیدید باید جشن بگیرید. این کار انگیزه جلوتر رفتن را در شما تقویت می‌کند و باعث می‌شود حتی با نگاه به گذشته، به‌خاطر مراحلی که گذرانده‌اید، احساس مثبتی داشته باشید.

15- محل کار دلخواه خود را بسازید

رفتن به مکانی که دوستش نداریم، در ما انگیزه‌ای ایجاد نمی‌کند. محیط کار خود را به‌گونه‌ای بسازید که از بودن و کارکردن در آن‌جا لذت ببرید. نیازی نیست همه‌چیز را به یک‌باره آماده کنید، اندک اندک محل کار را به آن‌چه که دلتان می‌خواهد تبدیل کنید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت اول)

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت دوم)

 

برچسب‌ها: استارت‌آپروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا