دور زدن تحریم‌ها به جای خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی‌
مدیر ارشد فناوری اسنپ عنوان کرد ۸

دور زدن تحریم‌ها به جای خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی‌

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۶:۳۴ | ۴ دقیقه

مشکلات جدی‌ در شبکه زیرساخت به وجود آمده که همه کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار داده است.

نوپانا، به نقل از ایلنا: مدیر ارشد فناوری اسنپ گفت: متاسفانه با محدودیت‌های موجود وضعیت به شدت سخت خواهد شد و عملا سرعت تغییر و در عین حال خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی جای خود را به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره و درست کردن زیرساخت‌ها خواهد داد. این مشکل بزرگی است و به شدت بر سرعت تغییر در کسب‌و‌کارهای ایرانی تاثیر می‌گذارد.

حسین مرادقلی در خصوص پولی شدن خدمات گوگل مپ و تاثیر آن در روند کاری این شرکت و شرکت‌های مشابه گفت: گوگل تغییراتی در ساختار پرداخت خود به وجود آورده و استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی را الزامی کرده است. در اصل الزام استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی برای استفاده از API های گوگل است. گوگل ۲۰۰ دلار برای هر ماه استفاده از اعتبار رایگان در نظر گرفته که عملا اکثر استارت‌آپ‌ها با توجه به سرویس‌هایی که استفاده می‌کنند نیاز به پرداخت پولی نخواهند داشت. با این حال مشکل پرداخت برای تمام کسب‌و‌کارهای داخل کشور وجود دارد و عملا روی آوردن به راهکارهایی برای دور زدن آن روندی فرسایشی خواهد داشت.

مدیر ارشد فناوری اسنپ در خصوص کاهش سرعت اینترنت و بروز مشکل برای خدمات دهی شرکت گفت: مشکلات جدی‌ در شبکه زیرساخت به وجود آمده که همه کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار داده است. این مشکلات عموما به دلیل محدودیت‌های فیلترینگ است. امیدواریم این سیاست به زودی تغییر کند و دیگر شاهد تجربه‌های این چنینی نباشیم.

او در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر کسب‌وکارهای نوین گفت: مسلما ما تمایلی به ساخت دوباره چرخ نداریم و ترجیح می‌دهیم از سرویس‌های خوبی مانند خدمات ابری و نقشه که به بلوغ رسیده‌اند بهره ببریم تا بتوانیم محصولات با کیفیت‌تری تولید کنیم. متاسفانه با محدودیت‌های موجود وضعیت به شدت سخت خواهد شد و عملا سرعت تغییر و در عین حال خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی جای خود را به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره و درست کردن زیرساخت‌ها خواهد داد. این مشکل بزرگی است و به شدت بر سرعت تغییر در کسب‌و‌کارهای ایرانی تاثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها: تحریماسنپسرویس نقشه بومی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.