نگاه ویژه استارت‌آپ‌های ایرانی به بازار داغ تبلیغات فوتبالی
رونق کمپین‌های تبلیغاتی در جام جهانی: ۱۰

نگاه ویژه استارت‌آپ‌های ایرانی به بازار داغ تبلیغات فوتبالی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۲۲:۰۰ | ۸ دقیقه

از شوخی ریحون با بازیکنان تیم ملی فوتبال مراکش گرفته تا کمپین‌های وسوسه کننده سیب‌اپ حول و حوش رقابت‌های جام‌جهانی، همه و همه نشانگر ورود خوب استارت‌آپ‌های ایرانی به مقوله تبلیغات موضوعی هستند.

نوپانا: در حال حاضر فوتبال به موضوع مهمی برای تمام افراد کره زمین تبدیل شده است. این فرصت مناسبی برای تمام کسب‌وکار‌هاست که به بهانه آن رابطه دوستانه‌ای با مخاطبان خود برقرار کنند و آنها را بیش از پیش با برند خود درگیر سازند.

استارت‌آپ‌ها هم از این فرصت غافل نشده‌اند و اکثر آنها با این موج همراه شده‌اند. از شوخی ریحون با بازیکنان تیم ملی فوتبال مراکش گرفته تا کمپین‌های وسوسه کننده سیب‌اپ، پیرامون رقابت‌های جام‌جهانی همه و همه نشانگر ورود خوب استارت‌آپ‌های ایرانی به مقوله تبلیغات موضوعی است.

در این نوشتار به بررسی تحرکات تبلیغاتی استارت‌آپ‌ها پیرامون موضوع جام‌جهانی فوتبال خواهیم پرداخت.

تخفیفان

تخفیفان به کمک یک بازی مخاطبان خود را به کمپین جام‌جهانی دعوت کرد. بازی پرسش و پاسخ تخفیفان پیرامون این جام بدون شک یکی از جذاب‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی امسال است. برای شروع این بازی کافی است به وب‌سایت تخفیفان مراجعه کنید تا با سوالات فوتبالی به چالش کشیده شوید.

ریحون

صمیمیت ریحون با مخاطبانش در این کمپین نیز موج می‌زند. ریحون پس‌از برد تیم ملی ایران در اولین مسابقه خود شوخی جالبی با مدافع تیم مراکش که زننده تک گل بازی به سود تیم ملی ایران بود  انجام داد و او را به سفارش رایگان مادام‌العمر از ریحون دعوت کرد. البته جریان قرعه کشی‌های جوایز ریحون در این دوره نیز به قوت خود باقی است و مخاطبان ریحون با حدس نتیجه بازی‌ها در اینستا‌گرام ریحون می‌توانند شانس خود را امتحان کنند.

اسنپ و تپسی

دو رقیب همیشگی تاکسی‌های اینترنتی ایران تحرکات کمی را در کمپین‌های تبلیغاتی جام‌جهانی از خود نشان داده‌اند و تنها به اینستاگرام خود برای مانور تبلیغاتی پیرامون این موضوع مهم بسنده کرده‌اند. در این میان اسنپ کمترین تمرکز را بر روی جام‌جهانی دارد و گویا از این مسئله غافل شده است. 

اسنپ فود

برخلاف اسنپ، اسنپ‌فود نگاه ویژه‌ای به جام جهانی به عنوان یک فرصت خوب تبلیغاتی دارد. با این حال اسنپ فود نیز بدون خلاقیت خاصی در طراحی مسابقه، پیرامون موضوع پیش‌بینی بازی‌ها مانور داده است. اما جوایز این کمپین ارزش مادی زیادی دارند و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کنند. ویژگی خوب کمپین اسنپ‌فود جوایز مرحله‌ای آن است. با این تکنیک مخاطبان مدت طولانی را در امید بدست آوردن جوایز سپری نمی‌کنند و انگیزه آنها برای بازی کردن بیشتر می‌شود.

سیب‌اپ

بدون شک سیب‌اپ درحال تجربه یکی از بهترین کمپین‌های خود تا کنون است. گمیفیکیشن کمپین سیب‌اپ به حدی جذاب و دیدنی طراحی شده است که هر مخاطبی را جذب خود می‌کند. در کنار همه اینها می‌توان به جوایز ارزنده این کمپین اشاره کرد که هر مخاطبی را وسوسه می‌کند. سیب‌اپ این جوایز را به کمک اسپانسر قدرتمند خود یعنی گارانتی آروند تهییه کرده است و به کمک آن کمپین خود را قدرتمند تر از همیشه به پیش می‌برد.

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا، یکی از پولدار‌ترین استارت‌آپ‌های ایرانی، در حال غوقا کردن در کمپین تبلیغاتی خود پیرامون جام‌جهانی است. موضوع این کمپین کمی تکراری است و پیرامون پیش‌بینی نتایج بازی‌ها خلاصه می‌شود. با این حال به سادگی از کنار جوایزی که دیجی‌کالا برای کمپین خود در نظر گرفته است نمی‌توان گذشت و این جوایز هر مخاطبی را وادار می‌کند که شانس خود را برای یک بارهم که شده امتحان کند. در کنار مسابقه بزرگی که دیجی‌کالا حول محور جام‌جهانی در لندینگ پیج خود ترتیب داده است، نیم‌نگاهی هم به اینستاگرام خود دارد و مسابقه کوچکتری را نیز در آنجا برای مخاطبان در نظر گرفته‌ است.

چیلیوری و نت‌برگ

چیلیوری و نت‌برگ نیز مانند دیگر استارت‌آپ‌ها به برگزاری مسابقات پیش‌بینی نتایج روی آورده‌اند. اما نکته قابل توجه در کمپین مشترک بین چیلیوری و نت برگ قسمت گردانه شانس است. در این قسمت مخاطب با هر بار چرخاندن گردانه شانس برنده جوایزی می‌شود که استارت‌آپ‌های دیگر آن را تهیه کرده‌اند. جنس این جوایز از نوع خدمات استارت‌‌آپی است. این کار چیلیوری و نت برگ نه تنها سبب گسترش روابط آنها با دیگر استارت‌آپ‌ها شده است، بلکه باعث معرفی دیگر استارت‌آپ‌ها به جامعه مخاطبین هدف می‌شود.

برچسب‌ها: تپسیتخفیفاندیجی‌کالاسیب‌اپاسنپ ریحون
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.