رفع موانع بیمه‌ای کسب‌وکارهای نوپا
با توافق وزارت کار و ارتباطات صورت می‌گیرد ۸

رفع موانع بیمه‌ای کسب‌وکارهای نوپا

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۴:۰۱ | ۴ دقیقه

وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «ارتباطات و فناوری اطلاعات» درباره رفع موانع بیمه‌ای کسب‌وکارهای نوپا به توافق رسیدند.

نوپانا: استارت‌آپ یا همان کسب‌وکار نوپا، یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب‌وکار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر، حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شود؛ درواقع فرد یا افراد خوش‌فکر با ایده‌های نو، در جست‌وجوی روش‌هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند؛ به‌ویژه با نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات.

برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ، حرکت در بستر فناوری به دلیل لازم نبودن سرمایه زیاد، امور را آسان‌تر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مقرر شد تمام موارد بیمه‌ای مانند نحوه رسیدگی، مشوق‌ها و معافیت‌های بیمه‌ای در این تفاهم‌نامه گنجانده شود و هماهنگی برای رفع موانع این نوع از کسب‌وکارهای نوپا صورت گیرد.

علی ربیعی همچنین در مورد آخرین وضعیت رفع مشکلات و موانع پیش روی کسب‌وکارهای نوپا خاطرنشان کرد: موانع در حال برطرف شدن است اما ازآن‌جایی‌که کارهای جدید به‌طورمعمول با ساختارهای اجرایی موجود هم‌خوانی ندارند ازاین‌رو باید در روش اجرا هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

او در مورد رفع مشکلات مالیاتی نیز گفت: با توجه به توافق این دو وزارتخانه باید از طریق مجلس یا دولت شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب‌وکارها گسترش داد تا مالیات صفر برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

بر اساس آمارهای مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا «فاوا»، این کسب‌وکارها در مقایسه با سال ۱۳۹۲، تا ۳۲ برابر رشد کرده و شمار آن‌ها در چهار سال گذشته به بیش‌از ۴۱ هزار مورد رسیده‌ است.

برخی پیشگامان این عرصه معتقدند استارت‌آپ‌ها در ایران بیشتر افزایش‌یافته‌اند تا رشد؛ زیرا رشد، یک مفهوم کیفی است و با شاخص‌های مختلفی ارزیابی می‌شود اما به‌ هرروی، در سه سال گذشته با ورود برخی سرمایه‌گذاران و البته استارت‌آپ‌های موفق، این بازار رشد کرد و همچنان در مسیر صعود قرار دارد.

برچسب‌ها: بیمهاستارت‌آپکسب‌وکارهای نوپاموانع بیمه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.