50 روش باانگیزه شدن
قسمت دوم ۸

۵۰ روش باانگیزه شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

خود را در مسیر ذهنی درست قرار دهید تا با انگیزه شوید و به اهداف‌تان برسید.

نوپانا: گاهی هم هدف دارید و هم برنامه‌ریزی کرده‌اید. اما پس از مدتی قوای شما تحلیل می‌رود و بی‌انگیزه می‌شوید. این پنجاه ترفند به شما یاد می‌دهند که چگونه باانگیزه بمانید. قسمت دوم:

6- لیستی از موسیقی‌ها داشته باشید

موسیقی‌هایی که دوست دارید و یا با آنها خاطرات خوبی در ذهن شما تداعی می‌شود را گلچین کنید و قبل از شروع کار به آنها گوش دهید. این موسیقیها در مواقعی که حوصله انجام کاری را ندارید نیز می‌توانند به شما برای شروع دوباره انرژی بدهند.

7- کارها را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید

در قدم اول که لازم است هدف بلندمدت خود را به اهداف کوتاه‌مدت تقسیم کنید. سپس هرکاری که لازم است انجام شود را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید. با این روش جهش‌های کوتاه خواهید داشت اما بعد از انجام هرکدام، برای بعدی انگیزه می‌گیرید.

8- زمان‌سنج داشته باشید

اگر احساس می‌کنید که در پیگیری هدف و ادامه مسیر خود دچار رکود شده‌اید، کار را شبیه یک مسابقه دو در نظر بگیرید. برای انجام هر مرحله زمان بگیرید و هربار رکورد خود را بهبود دهید. بعد از اتمام هر راند، استراحت کنید و راند بعدی را شروع کنید.

9- از طرف آینده بنویسید

خود را در وضعیتی که دوست دارید تصور کنید و از طرف آن برای خودتان پیام‌های مثبت بنویسید. بنویسید که چقدر به خودتان افتخار می‌کنید که به این هدف رسیده‌اید و تا این اندازه پیشرفت کرده‌اید. در زمان‌هایی که انگیزه‌تان کم شد، این پیام‌های آینده را مرور کنید تا یادتان بیاید در چه مسیر ارزشمندی قرار دارید.

10- تصویر الگوهایتان را داشته باشید

به کسانی که الگو و قهرمان‌های زندگی‌تان هستند فکر کنید و در محل کار خود تصویر آنها را داشته باشید. نگاه کردن به این تصاویر انگیزه شما را برای موفقیت بیشتر می‌کند. در مورد مسیر موفقیت آنها و زندگی آنها مطالعه کنید. خواهید دید که کسی یک شبه به جایگاهی که دارد دست نیافته است و چه بسا در شرایطی سخت‌تر از شما زندگی کرده‌اند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

50 روش باانگیزه شدن: (قسمت اول)

برچسب‌ها: استارت‌آپروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا