مایکروسافت طی سال ۲۰۱۸ دستگاهی با دو نمایشگر معرفی خواهد کرد
اولین محصول از پروژه اندرومدا؛ ۸

مایکروسافت طی سال ۲۰۱۸ دستگاهی با دو نمایشگر معرفی خواهد کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۶:۳۶ | ۶ دقیقه

به نظر می‌رسد مایکروسافت در نظر دارد طی سال ۲۰۱۸ دستگاهی با دو نمایشگر معرفی کند. این دستگاه احتمالا یکی از دستاوردهای پروژه‌ی اندرومدا است.

نوپانا به نقل از زومیت، کنفرانس E3 2018 به منبعی برای اخبار و شایعات مرتبط با مایکروسافت تبدیل شده است. پس از این‌که مقامات ردموند در نطق اصلی خود در این کنفرانس اعلام کردند در حال کار روی معماری نسل جدید اکس‌باکس هستند؛ حال گزارشی منتشر شده‌ است که نشان می‌دهد مایکروسافت می‌خواهد اولین محصول از پروژه‌ی پرسروصدای اندرومدا را طی سال جاری معرفی کند. گفته می‌شود این محصول، دستگاهی با دو نمایشگر است؛ چیزی شبیه به طرح مفهومی Courier. لازم به یادآوری است که طرح مفهومی Courier در سال ۲۰۱۰ لغو شد؛ اما پس از شروع پروژه‌ی اندرومدا، به حیاتی دوباره دست‌ یافت.

در ویدئویی که در یوتیوب منتشر شده است، برد سمز از وب‌سایت Thurrot به صحبت در مورد دستگاه فوق‌الذکر می‌پردازد و ادعا می‌کند که این محصول طی سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. اما مایکروسافت تنها شرکتی نیست که در اندیشه‌ی عرضه‌ی دستگاهی با دو نمایشگر است؛ چرا که دیگر شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت نیز احتمالا همزمان با ردموندی‌ها از دستگاه‌های جدید خود با دو نمایشگر پرده‌برداری خواهند کرد.

خبر عرضه‌ی دستگاهی با دو نمایشگر چندان هم تعجب‌برانگیز نیست. همان‌طور که پیش از این مطلع شدیم، کوالکام اخیرا پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ را برای استفاده در دستگاه‌های ویندوزی با پردازنده‌ی ARM (دستگاه‌های همیشه متصل) عرضه کرده است. پیش‌تر گفته می‌شد این تراشه در دستگاه‌هایی با طراحی خلاقانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت که ابزارهایی با دو نمایشگر می‌توانند در این دسته باشند. همچنین اینتل در جریان نمایشگاه کامپیوتکس طرح مفهومی تایگر رپیدز (Tiger Rapids) را با دو نمایشگر به نمایش گذاشت.

Intel Tiger Rapids Project

طرح مفهومی تایگر رپیدز اینتل

تایگر رپیدز از یک نمایشگر معمولی در کنار یک نمایشگر جوهر الکترونیکی (E Ink) استفاده می‌کند تا مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد. شرکت‌هایی همچون ایسوس و لنوو نیز بی‌کار نمانده‌اند و طرح‌های مشابهی عرضه کرده‌اند؛ برای مثال می‌توان به پروژه‌ی Precog شرکت ایسوس اشاره کرد که علاوه بر استفاده از دو نمایشگر، از برخی قابلیت‌های متکی بر هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد.

به گفته‌ی سمز، برخلاف طرح‌های مجهز به دو نمایشگر که در کامپیوتکس نشان داده شدند؛ دستگاه حاصل از پروژه‌ی اندرومدای مایکروسافت ابزاری جیبی خواهد بود که فاصله‌ی بین لپ‌تاپ‌ و گوشی‌ هوشمند را پر خواهد کرد. اما با توجه به تغییرات مدیریتی اخیر در مایکروسافت، مشخص نیست که آیا این شرکت می‌تواند در زمان تعیین‌شده در سال ۲۰۱۸، از این دستگاه خلاقانه پرده‌برداری کند یا خیر.

علاوه بر دستگاه حاصل از پروژه‌ی اندرومدا، مایکروسافت محصولات خانواده‌ی سرفیس را به‌روزرسانی خواهد کرد. یکی از محصولات آتی مایکروسافت سرفیس پرو ۶ خواهد بود که با اسم رمز «کارامل» شناخته می‌شود. محصول دیگری که مایکروسافت آن را آماده‌ می‎کند، تبلتی از خانواده‌ی سرفیس است که با اسم رمز «لیبرا» شناخته می‌شود. گفته می‌شود تبلت سرفیس با قیمتی پایین‌تر از دیگر محصولات این خانواده عرضه خواهد شد و می‌تواند جانشینی برای سرفیس ۳ باشد. این تبلت می‌تواند در محیط‌های آموزشی با آیپدهای اپل و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم به رقابت بپردازد. انتظار می‌رود ششمین نسل از سرفیس پرو و تبلت سرفیس طی سال ۲۰۱۸ عرضه شود؛ اما عرضه‌ی نسل بعدی هولولنز و سرفیس هاب ۲ به سال ۲۰۱۹ موکول شده است.

برچسب‌ها: ماکروسافتتکنولوژی نمایشگر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.