اسنپ سرویس نقشه بومی ارائه می‌دهد
پس از قطع ارتباط API گوگل مپس؛ ۸

اسنپ سرویس نقشه بومی ارائه می‌دهد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۲:۱۶ | ۳ دقیقه

سرویس تاکسی اینترنتی اسنپ پس از قطع ارتباط API سرویس نقشه‌ی گوگل برای سایت‌های ایرانی با دامنه‌ی ir‌، اقدام به ارائه‌ی نقشه بومی خود کرده است.

نوپانا به نقل از زومیت، از چند روز پیش گوگل ارتباط API سرویس نقشه‌ی خود را برای آن دسته از سایت‌های ایرانی که از دامنه‌ی ir استفاده می‌کنند، قطع کرد. به این ترتیب بسیاری از کسب‌وکارهای مبتنی بر سرویس گوگل مپس با مشکل مواجه شده‌اند.

حسین مرادقلی، مدیر ارشد فناوری اسنپ، اعلام کرد: تمام دامنه‌های ir. به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. هنوز گوگل به‌طور رسمی این موضوع را تأیید نکرده و فعلاً در این باره سکوت کرده است.

وی همچنین گفت: زمانی که اپلیکیشن ما از گوگل‌ پلی حذف شد نیز پاسخی به ما ندادند و چیزی را تأیید یا تکذیب نکردند.

وی در ادامه افزود: مسدود شدن دامنه‌های ir. باعث می‌شود کسب‌وکارهای اینترنتی با مشکل جدی مواجه شوند؛ چرا که در حال حاضر هنوز یک جایگزین کامل بومی برای این سرویس ارائه نشده است. با این حال ما از ۷ ماه پیش توسعه نقشه بومی خود را آغاز کردیم و اکنون برای شرایط فعلی آماده هستیم. در حال حاضر اپلیکیشن اسنپ هنوز با مشکل مواجه نشده و مشکل وب‌اپلیکیشن نیز به‌طور موقت حل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک وب‌اپلیکیشن و پنل سازمانی اسنپ به نقشه داخلی این سرویس مهاجرت خواهند کرد.

برچسب‌ها: اسنپگوگل مپسسرویس نقشه بومی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.