۱۰ ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار در زمان جام جهانی ۲۰۱۸
چگونه از فرصت استفاده کنیم؟ ۸.۷

۱۰ ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار در زمان جام جهانی ۲۰۱۸

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۳:۰۰ | ۹ دقیقه

جام جهانی فوتبال در حال شروع شدن است و این یک فرصت خوب برای کارآفرینان هوشمند است کسب‌وکار خود را توسعه داده یا راه‌اندازی کنند.

نوپانا: اینکه شما اهل کدام کشور هستید یا اینکه کشور شما در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه حضور دارد زیاد مهم نیست. همچنین اگر بخواهید از این فرصت بهترین استفاده را ببرید، مهم نیست که در کشور میزبان یعنی روسیه زندگی می‌کنید یا خیر.

اگر شما تصمیم دارید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده یا توسعه دهید، ما در این مطلب ۱۰ ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک در مدت زمان برگزاری جام جهانی را برای‌تان مطرح می‌کنیم:

۱-اجاره اتاق و سوییت

اگر شما در کشور میزبان کرده و در نزدیکی محل برگزاری مسابقات هستید، شما می‌توانید با در اختیار قرار دادن امکانات اقامتی مناسب به علاقه‌مندان و مسافران، درآمد خوبی داشته باشید.

این کار نیاز به امکانات زیادی ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن را اجام دهید. پس اتاق‌های اضافه خانه خود را به این کار اختصاص دهید.

۲-ایجاد محل استراحت

هم مسافران و هم مردم کشور میزبان می‌توانند این کسب‌وکار را انجام دهند؛ تنها کافی است مدتی قبل از شروع مسابقات، محل مناسبی را برای این کار تدارک ببینند.

اندکی بعد از شروع مسابقات خواهید دید که سود قابل توجهی را کسب خواهید کرد؛ زیرا تماشاگرانی که برای دیدن مسابقات آمده‌اند با مشکل وجود محل استراحت روبرو خواهند بود و شما این امکان را برای آنها فراهم کرده‌اید.

۳-فروش کالا

این کار نیز برای هر دو گروه مسافران و مردم بومی قابل اجراست. شما می‌توانید با فروش لباس ورزشی، کیت‌های ورزشی و برنامه مسابقات سود خوبی داشته باشید.

به عنوان مثال در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، چندین هزار ووزلا (Vuvuzela) که یک شیپور قدیمی در این کشور به حساب می‌آید و صدای بسیار بلند و آزاردهنده‌ای دارد به فروش رفت.

۴- نقاشی روی بدن و صورت

طرفدارانی که برای دیدن مسابقات به استادیوم می‌روند معمولا با چهره این رنگ‌آمیزی شده بخ رنگ پرچم کشور خود دیده می‌شوند. پس این کار جز کسب‌وکارهای پردرآمد خواهد بود.

شما می‌توانید در طراحی‌های خود نوآوری داشته باشید و توجه مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید.

۵-غذا و تنقلات

در کنار تماشای فوتبال، قطعا ورزشکاران از غذا و تنقلات کشور میزبان نیز استفاده خواهند کرد. اگر مهارت آشپزی دارید، با شروع شدن جام جهانی می‌توانید کسب درآمد خوبی داشته باشید.

اگر بتوانید وسایل مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری کنید، با فروش غذا و خوراکی به تماشاگران سود خوبی کسب خواهید کرد.

(همچنین بخوانید: ۴ نکته کلیدی برای کسانی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار دارند)

۶-راهنمای گردشگری

مردمی که به کشور میزبان می‌روند، علاوه بر دیدن مسابقات به گردش در شهرها نیز می‌پردازند اما ممکن است شناخت کافی از اماکن تاریخی و تفریحی نداشته باشند.

اگر شهر شما جز میزبانان مسابقات است، شما می‌توانید با کمک کردن به گردشگران، درآمد خوبی داشته باشید. آنها را به اماکن زیبای شهر برده و با تاریخ و فرهنگ کشور خود آشنا کنید.

۷-عکاسی

افراد هر جایی حضور داشته باشند، دوست دارند عکس بگیرند و لحظات خوش سفر خود را ثبت کنند. اگر شما عکاس ماهری هستید، می‌توانید با عکس گرفتن از طرفداران فوتبال در طول جام جهانی، سود زیادی کسب کنید.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق عکاسی، عکس‌برداری از مکان‌های تاریخی و تفریحی کشور میزبان و فروش این عکس‌هاست.

۸-بازی و سرگرمی

اگر شما هنرمند، آکروبات، دلقک، موسیقی‌دان یا هر هنری که دارید، این مهارت می‌تواند در طول جام جهانی درآمد زیادی را برای‌تان به وجود آورد. بازی‌های سنتی و نمایش‌های خیابانی نیز طرفداران زیادی دارند.

تماشاگران معمولا در زمان اوقات فراغت خود سعی می‌کنند راهی برای سرگرم کردن خود پیدا کنند. اگر شما در کار خود حرفه‌ای باشید مخاطبان زیادی خواهید داشت.

۹-نوشتن و طراحی بنر و پلاکارد

دست‌خط خوبی دارید؟ پس شما می‌توانید از طریق نوشتن متن و طراحی پلاکارد و بنر در طول مدت بازی‌ها پول خوبی به دست آورید.

حتی می‌توانید با نوشتن شعر و نقل قول‌های گذشتگان و افراد مشهور نیز درآمد داشته باشید.

۱۰- فروش پرچم

در طول مسابقات افراد با ملیت‌های مختلفی برای دیدن بازی‌ها به کشور میزبان سفر می‌کنند. اکثر آنها پرچم همراه دارند اما می‌توان با کمی نوآوری در طراحی پرچم‌، درآمد خوبی داشت. حتی ممکن است آنها پرچم خود را گم کرده باشند یا تصمیم داشته باشند که از پرچم بیشتری همراه خود داشته باشند.

برای این کار فقط کافیست که از برنامه بازی‌ها اطلاع داشته باشید و قبل از مسابقه در نزدیکی استادیوم حضور داشته باشید.

(همچنین بخوانید: ۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه)

منبع

برچسب‌ها: جام جهانی ۲۰۱۸ روسیهکسب‌وکار کوچککسب‌و‌کارایده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.