بهترین کشورها برای راه اندازی استارت‌آپ کدامند
در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ ببینید؛ ۸

بهترین کشورها برای راه اندازی استارت‌آپ کدامند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۲:۰۰ | ۸ دقیقه

با در نظر داشتن آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاه ها و نرخ بیکاری در کشور، این روزها راه اندازی یک کسب و کاری خصوصی و ترجیحا آنلاین از جمله اصلی ترین دلمشغولی های جوانان ایرانیست و بسیاری حتی سودای مهاجرت به غرب و راه اندازی استارت‌آپ خود در کشورهای پیشرفته را دارند.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، اگر شما هم در این دسته قرار دارید شاید بد نباشد با کشورهایی آشنا شوید که بهترین پایگاه برای راه اندازی استارتاپ هستند. البته حتی اگر فهرست ارائه شده در این مطلب را در نظر نگیرید، روشن است کشوری می تواند بهترین انتخاب باشد که:

  • صنعتی پایدار با مردمانی مهارت دیده داشته باشد
  • تسهیلات مالی خوبی را در اختیار متقاضیان قرار دهد
  • قوانین حمایت گری برای راه اندازی استارتاپ داشته باشد
  • شهری جذاب برای زندگی ایده آل در آن وجود داشته باشد (این مساله خصوصا در صورتی اهمیت می یابد که موسس یک استارتاپ قصد جذب نمودن استعدادها را داشته باشد)
  • با آغوش باز پذیرای نوآوری های تازه باشد
  • بخش قابل توجهی از جمعیت آن به اینترنت و موبایل دسترسی داشته باشند

فهرستی که در ادامه مشاهده میکنید براساس پاسخ ۹۱ سوالی طراحی شده که در رابطه با محیط کاری کشورهای مختلف ارائه شده اند. براین اساس، از مجموع ۸۲ کشور بررسی شده، استرالیا، سنگاپور و سوئد بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری در پنج سال آینده هستند (البته اگر آمادگی تکنولوژیکی اصلی ترین معیار شما برای انتخاب باشد).

 

رتبه بندی تکنولوژیکی کشورها برای راه اندازی استارتاپ/ در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ استرالیا، سنگاپور و سوئد جایگاه های اول تا سوم را در اختیار دارند

در ادامه این فهرست نیز آمریکا، ژاپن، فنلاند و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی قرار دارند که از آن میان می توان به فرانسه، آلمان و هلند اشاره نمود. در میان کشورهای در حال توسعه دنیا نیز مالزی و چین از آسیا، بلغارستان و اکراین از اروپای شرقی و کاستاریکا در آمریکا لاتین جایگاه های دیگر این جدول را در اختیار دارند.

لازم است اشاره کنیم که این رتبه بندی براساس هشت شاخص در سه گروه مختلف صورت گرفته است:

گروه اول: دسترسی این کشورها به اینترنت است که براساس دیتای مصرف اینترنت و مشترکان اینترنت موبایل این کشورها به دست آمده.

گروه دوم: یرساخت های اقتصادی دیجیتالی این کشورها است و برای رتبه بندی آن کیفیت تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و امنیت سایبری کشورها مورد سنجش قرار می گیرند.

گروه سوم: نیز به پذیرش نوآوری مربوط می شود و برای تعیین آن تعداد پتنت های ثبت شده، بودجه های صرف شده در توسعه و تحقیق و زیرساخت های تحقیقی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

در این میان برخی کشورها به خاطر نقاط قوت خاص خود در حوزه های مشخص برجسته می شوند؛ مثلا هلند بهترین محیط را برای تجارت الکترونیک پدید آورده و انگلستان خدمات ارزنده ای در بخش دولت الکترونیک دارد. تایوان نیز سردمدار دنیا در زمینه امنیت سایبری است. در کشورهای دیگر نیز فاکتورهایی غیر از این موارد چشمگیر هستند. مثلا هنگ کنگ بالاترین تعداد مشترکان موبایل را دارد و به همین خاطر یکی از بهترین بازارهای جهان برای موبایل را در اختیار دارد.

 

تخصیص بالاترین بودجه به بخش تحقیق و توسعه

 

آمادگی به لحاظ امنیت سایبری- تایوان جایگاه نخست را دارد

 

خط قرمز: پتنت های چین در قلمرو بین الملل
خط زرد: پتنت های چین در بخش داخلی
خط آبی: پتنت های آمریکا در قلمرو بین الملل
خط سبز: پتنت های آمریکا در بخش داخلی

 

خدمات دولت الکترونیک. در کشورهایی که این خدمات پررنگ تر هستند شفاف سازی ها بیشتر است و در نتیجه فساد کمتر


تعداد مشترکین موبایل
آبی: ۱۰ کشور برتر
قرمز: ۱۰ کشور انتهای جدول

برچسب‌ها: استارت‌آپرتبه‌بندی کشورهای استارت‌آپیبهترین مکان سرمایه‌گذاریبهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاریقوانین حمایتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.