توسعه استارت‌آپ‌ها، یکی از اهداف جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت است
دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت: ۸

توسعه استارت‌آپ‌ها، یکی از اهداف جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت است

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۰:۵۲ | ۴ دقیقه

محمدعلی حجازی با اشاره به این که توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت یکی از اهداف این جشنواره است، اظهار داشت: باید از ابزارهای گسترده تاثیرگذارترین فناوری امروز جامعه به بهترین شکل بهره برد.

نوپانا، به نقل از ستاد خبری جشنواره‌ ملی رسانه‌های سلامت دیجیتال: محمدعلی حجازی گفت: رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه مبانی سلامت و آگاهی‌سازی در این حوزه نقشی به‌سزا در ارتقای سلامت جامعه داشته‌اند، اما امروز به دلیل پیشرفت‌های شگرف در فناوری‌های مدرن و سبک ارائه محتوی در رسانه‌ها، فضای سایبری و دنیای مجازی یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی لقب گرفته‌اند.

او با اشاره به جمعیت بالای ۴۰ میلیونی استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه هوشمند در ایران گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای فناوری‌ها و اهمیت ارتقای سلامت، باید بتوان به شکل روزآمد این ابزارها را در مسیر ارتقای سلامت در جامعه، مورد استفاده قرار داد و از ظرفیت‌های بالای صنعت دیجیتال در توسعه مبانی سلامت و ایجاد اشتغال سازنده استفاده کرد.

حجازی گفت: امروزه، در فرآیند توسعه پایدار، مهم‌ترین عامل در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و باقی ماندن در عرصه رقابت جهانی، استفاده موثر از منابع علمی و فناوری‌های نوین است. تحقق اهداف عالی نظام سلامت، تنها با برنامه ریزی و استفاده از تمامی فناوری‌های روز و نوین محقق خواهد شد و در این میان، تاثیرگذارترین فناوری شناخته شده در دهه گذشته فناوری اطلاعات است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت متذکر شد: توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت یکی از اهداف جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال است.

او اظهار داشت: شناسایی تولیدکنندگان فناوری و رسانه‌های دیجیتال، استفاده از این ظرفیت‌ها در رفع نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یکپارچه‌سازی فرهنگی در به کار گیری رسانه‌های دیجیتال در بین مردم، توسعه کاربری فناوری‌های دیجیتال در نظام سلامت، رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری آثار و خدمات الکترونیک سلامت و معرفی برگزیدگان با همکاری معاونت اجتماعی و مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هدف‌گذاری‌های این جشنواره است.

به گفته محمد علی حجازی ، در این جشنواره مقرر شده است تا رسانه‌های دیجیتال و خدمات الکترونیک برتر در نمایشگاه جانبی، در معرض دید دست اندرکاران نظام سلامت قرار گیرد.


گفتنی است جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت توسط موسسه فرهنگی آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. امیرحسین اسدی دبیر علمی و محمد علی حجازی دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، برگزاری این رویداد را عهده‌دار هستند.


فراخوان و کلیه اخبار و اطلاعات جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در سایت www.hdmf.ir قابل دسترسی است.

برچسب‌ها: استارت‌آپجشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامتمحمدعلی حجازیوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.