چینی‌ها با چه هدفی به اسپانسرینگ جام جهانی فوتبال روی آورده‌اند؟
جدال تبلیغاتی در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان؛ ۸

چینی‌ها با چه هدفی به اسپانسرینگ جام جهانی فوتبال روی آورده‌اند؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فرصت خوبی برای بهتر دیده شدن برندهاست و شرکت‌های چینی این موضوع را به خوبی می‌دانند.

نوپانا: شرکت تکنولوژی و سرگرمی لوسی (Luci) و برند پوشاک مردانه دایکینگ (Diking)، دو برند چینی دیگری هستند که به لیست اسپانسرهای جام جهانی روسیه اضافه شدند.

این دو شرکت به عنوان اسپانسر منطقه‌ای (Regional Supporter) از قاره آسیا تنها چند روز مانده به شروع این رویداد ورزشی، قرارداد اسپانسرینگ خود را امضا کردند.

لوسی و دایکینگ به لیست بلند اسپانسرهای چینی حاضر در این رویداد که شامل گوشی‌های هوشمند ویوو (Vivo)، شرکت ملکی واندا (Wanda)، شرکت الکترونیکی هایسنس (Hisense) و برند خوراکی منگنیو (Mengniu) بود، پیوستند.

اگرچه تیم چین در جام جهانی حضور ندارد اما این کشور علاقه زیادی به حضور در این رویداد ورزشی دارد. بر اساس آمار این کشور مبلغ ۸۳۵ میلیون دلار برای تبلیغات در این رویداد بزرگ ورزشی هزینه خواهد کرد. همچنین مسئولان چینی سعی دارند تا سال ۲۰۵۰ فوتبال این کشور را به یکی از قدرتمندترین تیم‌های فوتبال جهان تبدیل کنند.

در حال حاضر فوتبال به یک حوزه مهم برای دولت چین تبدیل شده است؛ چینی‌ها در تلاشند تا مهارت‌های این ورزش را در کشور خود رشد دهند. همچنین آنها برای میزبانی از این رویداد ورزشی و در نهایت قهرمانی این مسابقات در طی ۱۵ سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

چین به طور قابل توجهی در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده است. آنها با همکاری برند ورزشی آدیداس سعی دارند تا لیگ‌های محلی را تقویت کنند. همچنین چینی‌ها برای اسپانسرینگ و حمایت از تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های حاضر در سوپر لیگ فوتبال این کشور، شرایط تشویقی خاصی را برای شرکت‌ها ارائه کرده‌اند.

فرانک گینگری، مدیر بازاریابی فیفا می‌گوید: «قراردادهای اسپانسرینگ جام جهانی توسط شرکت‌های آسیایی نشان از محبوبیت فوتبال و جذابیت جام جهانی فوتبال در این قاره دارد.»

با این قرارداد برندهای چینی از جام جهانی به عنوان یک فرصت برای دیده شدن استفاده می‌کنند و محصولات و خدمات خود را در یک بازار بزرگ جهانی ارائه خواهند داد.

یکی از مدیران دایکینگ در مصاحبه‌ای می‌گوید: «این قرارداد بر اساس برنامه طولانی مدت بازاریابی ورزشی دایکینگ امضا شده است؛ زیرا ما در حال حاضر اسپانسرینگ چند تیم فوتبال را نیز در اختیار داریم. اسپانسرینگ جام جهانی نیز یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی ورزشی ماست. همه می‌دانند که جام جهانی تاثیرگذارترین رویداد فوتبال در سراسر جهان بوده و این فرصت خوبی برای شرکت ما محسوب می‌شود.»

شرکت لوسی نیز سعی دارد تا با حمایت از جام جهانی کسب‌وکار خود را توسعه داده و با کسب تجربه از این رویداد ورزشی، به صنعت ورزش ورود کند

(همچنین بخوانید: چین، بزرگ‌ترین قدرت فناوری جهان می‌شود)

منبع

برچسب‌ها: جام جهانی ۲۰۱۸ روسیهفوتبالاسپانسرینگچینسرمایه‌گذاریتبلیغاتworld cup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.