سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی
در برنامه گفتگوی ویژه خبری: ۸

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۶ | ۳ دقیقه

شناسایی فعالیت ۳۲ هزار کسب‌وکار اینترنتی در کشور

نوپانا: سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: هم اکنون ۳۲ هزار کسب‌و‌کار شناسایی شده اینترنتی در کشور در حال فعالیت است.

رضا الفت‌نسب افزود: این تعداد هویتشان مشخص شده است و ۱۸ هزار کسب‌وکار دیگر در مرحله تایید هویت هستند. در ۶ماه گذشته به ۶۰۰ کسب‌و‌کار اینترنتی مجوز فعالیت داده شده است.

سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای اینترنتی افزود: یک درصد مجموع حجم خرده فروشی‌ها در کشور به صورت برخط است که این میزان در ترکیه ۳ درصد، چین ۱۳ تا ۱۵ درصد و آمریکا و انگلیس ۶ تا ۸ درصد است.

او گفت: اگر کسب‌و‌کارهای سنتی خودشان را به روز نکنند به مرور از دور خارج خواهند شد. به ازای هر ۳۵ نفر یک واحد صنفی در کشور راه اندازی شده که ۷ برابر معیار جهانی است. روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر آنلاین در تهران انجام می‌شود.

الفت نسب افزود: برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی در بدنه دولت مشکلاتی وجود دارد و اگر بناست که به اشتغال مورد نظر در بستر اینترنت برسیم باید از کسب‌وکارهای اینترنتی حمایت و مشکلات را حل کنیم.

محسن رضایی کارشناس حوزه کسب‌وکار اینترنتی هم در این برنامه گفت: در آینده، حاکمیت در کسب‌وکارهای اینترنتی کمرنگ می‌شود و این کسب‌و‌کارها در فضای مجازی پررنگتر خواهد شد.

سعید مشهدی مشاور کسب‌وکارهای اینترنتی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: متأسفانه با وجود اهمیت کسب‌و‌کارهای اینترنتی، راهبرد خاصی برای این قبیل کسب‌وکارها در کشور وجود ندارد.

برچسب‌ها: رضا الفت نسبکسب‌و‌کاراینترنتکسب و کار اینترنتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.