معافیت‌ بیمه‌ای و مالیاتی کسب‌وکارها در پارک اقتصاد دیجیتال
تامین منابع مالی ارزان قیمت: ۸

معافیت‌ بیمه‌ای و مالیاتی کسب‌وکارها در پارک اقتصاد دیجیتال

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۱:۱۰ | ۴ دقیقه

پارک اقتصاد دیجیتال محیطی را برای ایجاد ظرفیت در مجموعه‌های فعال ایجاد می‌کند تا از مراحل رشد آنها حمایت شود.

نوپانا، به نقل از شنبه پرس: پارک اقتصاد دیجیتال محیطی را برای ایجاد ظرفیت در مجموعه‌های فعال ایجاد می‌کند تا از مراحل رشد آنها حمایت شود. عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد حمایت‌های در نظر گرفته شده در این طرح شامل حمایت‌های بیمه‌ای، اعطای تسهیلات حمایتی، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و تامین منابع مالی ارزان قیمت می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه معرفی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از آماده شدن طرحی با همکاری شش دستگاه دولتی خبر داد که می‌تواند برای استارت‌آپ‌ها معافیت‌ بیمه‌ای و مالیاتی ایجاد کند. او گفت: با همکاری وزارت‌های ارتباطات، کار، صنعت، علوم و سازمان امور استخدامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح کارآفرین آماده که در دولت به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان این‌که یکی از مفاهیم موجود در این طرح، پارک اقتصاد دیجیتال است، گفت: این پارک محیطی را برای ظرفیت‌سازی در مجموعه‌های فعال ایجاد می‌کند تا از مراحل رشد آنها حمایت شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: حمایت‌های در نظر گرفته شده در این طرح شامل حمایت‌ و معافیت بیمه‌ای، اعطای تسهیلات حمایتی، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و تامین منابع مالی ارزان‌قیمت می‌شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر این‌که یکی از بزرگترین کاربردهای فناوری اطلاعات افزایش بهره‌وری در همه حوزه‌هاست، تصریح کرد با سرمایه‌گذاری‌هایی که از ابتدا تاکنون در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است، بازاری به ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان ایجاد شده است که از این میزان پنج هزار میلیارد تومان به خزانه دولت تزریق می‌شود که یکی از منابع بودجه دولت به حساب می‌آید.

او با اشاره به این‌که تا پایان برنامه ششم توسعه، این بازار با رشد ۲٫۵ برابری باید به بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان برسد، گفت: فقط با اجرای طرح ثبت گوشی‌های همراه به عنوان یک زیر پروژه دولت الکترونیک با ارتباط سه دستگاه وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و گمرک کشور بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سال، پرداختی به خزانه دولت افزایش یافت.

برچسب‌ها: استارت‌آپحمایت مالیمعافیت مالیاتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.