نسل ‌بعدی کنسول ها، آخرین نسل آن‌ها خواهد بود
مدیر‌عامل یوبیسافت: ۸

نسل ‌بعدی کنسول ها، آخرین نسل آن‌ها خواهد بود

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۹:۳۷ | ۵ دقیقه

ایو گیلموت، مدیر‌عامل یوبیسافت اعلام کرده است که از نظر او نسل بعدی کنسول‌ها آخرین نسل‌ آن‌ها خواهد بود و پس از آن تکنولوژی نوین دیگری جایگزین سخت‌افزار‌ها خواهد شد.

نوپانا: طی اظهار نظری تازه، ایو گیلموت (Yves Guillemot) مدیر‌عامل کمپانی یوبی سافت مدعی شده است که نسل‌ بعدی کنسول‌ها آخرین نسل آن‌ها خواهد بود و پس از آن بازی کردن از طریق استریم (روی شبکه ابری اطلاعات) جایگزین آن خواهد شد.

او همچنین تاکید کرد که قابلیت استریم کردن بازی‌های بزرگ و به اصطلاح AAA در سال‌های اخیر تحولی عظیم را در این صنعت به وجود آورده است و این موضوع همچنان به مسیر پیشرفت خود ادامه خواهد داد؛ تا جایی که نیاز به سخت‌افزار‌های گران‌قیمت هر روز کمتر و کمتر خواهد شد. البته در این مورد افرادی همچون فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس ایکس باکس و رجی فیس امی (Reggie Fils-Aime)، رییس بخش آمریکای نینتندو چندان با او هم‌عقیده نیستند. در این‌باره گیلموت خطاب به خبر‌نگار وب‌سایت Variety افزود: من فکر می‌کنم که ما شاهد نسلی دیگر از کنسول‌ها نیز خواهیم بود، اما احتمال این موضوع که به تدریج نیاز به سخت‌افزار‌ برای اجرای بازی‌ها کاهش پیدا کند بسیار بالاست. من معتقدم که با گذشت زمان تکنولوژی استریم کردن بازی بیشتر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و کم کم نیاز به جمع‌آوری سخت‌افزار‌های گران‌قیمت در خانه‌ها کمتر و کمتر خواهد شد. یک نسل دیگر از کنسول‌ها به بازار عرضه می‌شود و پس از آن بازی کردن از طریق استریم به موضوعی همه‌گیر تبدیل خواهد شد.

البته گیلموت یک‌بار دیگر و در سال ۲۰۱۳ نیز پیش‌بینی کرده بود که پس از پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و Wii U تنها یک نسل دیگر از کنسول‌ها به بازار عرضه خواهد شد. در سال ۲۰۱۶ نیز او به کنسول‌های تازه‌ای اشاره کرده بود که پس از تمام شدن نسل حاضر، با استفاده از تکنولوژی استریم (از طریق شبکه ابری اطلاعات) جایگزین سخت‌افزار‌های کنونی خواهند شد. چند ماه بعد و در سال ۲۰۱۷ گیلموت بار دیگر به این موضوع اشاره کرد و گفت که از نظر او، کنسول‌ها حداقل دو سال تا ظهور یک تحول تازه فاصله دارند.

رجی فیس امی در گفت‌ و گو با وب‌سایت Variety به نظرات گیلموت این‌گونه واکنش نشان داده است:  کنسول نینتندو سوییچ تنها پلتفرمی‌ است که نه‌تنها بازی‌هایی با کیفیت‌ کنسول‌ را پشتیبانی می‌کند بلکه می‌توان از آن در هر جا و هر زمانی استفاده کرد. این کنسول هنوز هم پتانسیل [استفاده‌نشده‌ی] زیادی در زمینه‌ی خلق تجربه‌های خاص برای گیمر‌ها دارد.

فیل اسپنسر نیز در پاسخ تاکید کرده است که از نظر او بازی‌ها حتی سریع‌تر از کنسول‌ها در حال تکامل هستند و او به تکامل سخت‌افزار‌ها و تعدد نسل‌های کنسول‌ها علاقه‌ی بیشتری دارد.

اما گیلموت در این‌باره نظر دیگری دارد و از دید او همه‌گیر شدن تکنولوژی استریمینگ و اجرای بازی‌ها روی موبایل و صفحات تلویزیون بدون استفاده از کنسول و سخت‌افزار، کمک زیادی به رشد صنعت‌ بازی‌های بزرگ (AAA) خواهد کرد؛ تحولی که از دید گیلموت تغییرات مثبت زیادی را در صنعت بازی به همراه خواهد داشت.

 
برچسب‌ها: کنسولگیمی‌هانینتندو پلی استیشن 4
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.