فروشندگان حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند؟
موفقیت در دنیای پر رقابت فروش(قسمت دوم) ۸

فروشندگان حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۲:۰۵ | ۴ دقیقه

فروشندگان حرفه‌ای برای جذب مشتری و حفظ آن‌ها در دنیای پر رقابت امروز، باید دارای مهارت‌ها و ویژگی‌های خاصی باشند.

نوپانا:  فروشندگان حرفه‌ای افرادی هستند که می‌توانند برای موفقیت در دنیای پر رقابت فروش، با مشتریان روابطی بلند مدت ایجاد کنند. این روابط با بررسی نیاز مشتریان و تلاش برای تامین آن‌ها به وجود می‌آید.

برای موفقیت در کسب‌وکار و فروش بالا باید همواره رضایت مشتریان را جلب نمایید. فروشندگان حرفه‌ای می‌دانند که فروش پایان کار نیست بلکه آغاز یک راه و ارتباط طولانی با مشتریان است.

در نوشتار زیر برخی از ویژگی‌های فروشندگان حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

همواره در حال یادگیری

به گزارش نوپانا، یادگیری پایان‌ناپذیر است و برای موفقیت در حرفه فروش باید سعی کنید در هر لحظه در حال یادگیری باشید و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را افزایش دهید. در مسیر یادگیری معلم‌های فراوانی مانند تجربه، مشتریان، همکاران، رقبا، کتاب‌ها و... وجود دارند. سعی کنید در کار، در هر ملاقات تجربه جدیدی کسب کنید و نکته تازه‌ای یاد بگیرید. همواره تجربیات خود را مرور کنید و از تجربیات گذشته خود برای اتخاذ یک تصمیم درست در آینده استفاده کنید.

مشتریان معلمان بزرگ و مهمی برای شما هستند. داشتن مشتری بقای کسب‌وکار را تامین می‌کند. پس باید یادبگیرید چگونه نیاز و خواسته مشتریان را برطرف کنید، برای کسب‌وکار سودآور باشید و رضایت مشتریان را جلب کنید. از رقبا الگوبرداری صحیح کنید، از کتاب‌های سنتی و صوتی استفاده کنید.

یک فروشنده موفق باید در زمنیه‌های بازاریابی، ارتباطات، مذاکره، حسابداری و... مطالعه تخصصی داشته باشد و همواره یک میزان ثابت از زمان خود در طول روز را به افزایش مهارت‌های خود اختصاص دهد. در این راه می‌توانید از کلاس‌های آموزشی، سمینارهای تخصصی بهره ببرید.

همدلی

برای داشتن مهارت همدلی باید بتوانید خود را جای مشتری بگذارید و از دیدگاه او به مساله خرید نگاه کنید. با این کار نیازها و خواسته‌های او را بهتر درک می کنید  و درنتیجه برای رفع این نیازها به او مشاوره می‌دهید. برای دستیابی به مهارت همدلی باید بتوانید به خوبی با مشتری گفت‌وگو کنید. با این کار مشتری به شما اعتماد می‌کند و این مهارت، یک روش برای جذب مشتریان وفادار به کسب‌وکار است.

 

برگرفته از کتاب « مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران» نوشته پرویز درگی

قسمت پیشین: فروشندگان حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند؟

برچسب‌ها: فروشبازاریابیفروشندهفروشندگان حرفه‌ایاستارت‌آپکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.