الکام گیمز و الکام ترندز برگزار می شود
در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران: ۸

الکام گیمز و الکام ترندز برگزار می شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۱:۵۸ | ۸ دقیقه

گردهمایی زیست بوم استارتاپ ها در ایران در قالب «الکام استارز» با دو زیرمجموعه «الکام گیمز» و «الکام ترندز» در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران برگزار می شود.

نوپانا به نقل از سیناپرس، محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای جزئیات حضور کسب و کارهای نوپا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران را به عنوان بزرگترین گردهمایی زیست بوم استارتاپ ها در ایران با دو زیر مجموعه الکام گیمز و الکام ترندز توضیح داد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ ، روزهای ۶ تا ۹ مردادماه جاری در چهار بخش محوری دولت هوشمند، الکامپ، پاویون استانها و الکام استارز برگزار می شود، گفت: الکام استارز دارای دو بخش جانبی الکام گیمز و ترندز است که در بخش ترندز گرایش‌های نوی بازار جهانی ICT و رخدادهای آینده‌نگرانه‌ این حوزه مانند بلاک چین، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و رباتیک عرضه می شود. در الکام گیمز نیز کسب وکار و تولیدکنندگان بازی ها و سرگرمی های رایانه ای مورد توجه قرار گرفته اند.

اثنی عشری با تاکید بر رشد کیفی و محتوایی و نیز رشد کمی الکام استارز طی ۳ سال اخیر، افزود: در این فرآیند استارتاپ ها به سوی استقلال و خودباوری سوق داده می شوند تا برای کسب وکارهایشان به صورت عملیاتی، فکر و برنامه‌ریزی کنند. در همین راستا چهار گونه غرفه برای استارتاپها برنامه ریزی کردیم تا آنها را تشویق کنیم و نیز اعتماد به نفس و ریسک پذیریشان را بالا ببریم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای او افزود: درنمایشگاه الکامپ امسال، غرفه های اقتصادی به صاحبان ایده اختصاص داده شده تا با هزینه ۲۵۰ هزار تومان امکان حضور در الکامپ را پیدا کنند. غرفه های استاندارد را داریم که در دوره های گذشته نیز در اختیار استارتاپ ها قرار داده شد امسال با هزینه ۷۵۰ هزار تومان وجود دارند و همینطور غرفه های ۱۲ متری و بالاتر از ۱۲ متر را طبق تعرفه های نمایشگاه پیش بینی کردیم.

وی یکی از ویژگی های این دوره را نحوه چیدمان غرفه ها دانست و افزود: علاوه بر تنوع غرفه ها امسال توزیع و پراکندگی استارتاپ ها نیز متفاوت است.در سال های گذشته استارتاپ ها در یک بخش از سالن متمرکز بودند ولی امسال به صورت پراکنده جانمایی می شوند تا امکان شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با دیگر بازیگران زیست بوم فناوری اطلاعات کشور برای آنها مهیا شود.

اثنی عشری گفت: سال های گذشته استارتاپ ها به یک کانتر و صندلی اکتفا می کردند ولی امسال در غرفه ۱۲ متری به نمایشگاه می آیند. این نشان دهنده روند رو به رشد استارتاپ‌هایی است که از چهار سال پیش در الکام استارز حضور داشتند و چه بسا اولین نقطه تماسشان با کاربران همین رویداد بوده است.

به گفته وی ، امسال علاوه بر ارائه طرح های رقابتی، استارتاپ هایی که کسب وکارشان به بلوغ رسیده اند می توانند طرح تجاری خود را برای سرمایه گذاران تخصصی مانند صندوق های سرمایه گذاری، بورس، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی ارائه کنند.

اثنی عشری با بیان اینکه استارتاپ های خارجی نیز به الکام استارز امسال می آیند، گفت: سازمان فناوری اطلاعات در حال مذاکره برای حضور  شماری از استارتاپهای خارجی در این دوره از نمایشگاه الکامپ است. در ابتدا قرار بود در سالنی مجزا جانمایی شوند ولی پیشنهاد ما این است که در سالن الکام استارز و در کنار زیست بوم استارتاپ ها قرار بگیرند تا تعاملات و مذاکرات تجاری هدفمندی شکل بگیرد و بتوانند از این فضا به صورت بهینه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره نمایشی از زندگی و شهر هوشمند را با همکاری بخش الکام ترندز خواهیم داشت، افزود: الکام گیمز نیز در امتداد الکام استارز بر تولید بازی ایرانی و نمایش توان بومی در تولید محتوای سرگرمی متمرکز خواهد بود برخلاف دوره های قبل که رویدادی مختص به گیمرها بود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای خاطرنشان کرد: در بخش الکام استارز سال گذشته ۵۳ ارائه ویژه داشتیم که فارغ از اینکه به سرمایه گذاری رسیدند یا خیر، به ۱۴ قرار بعد از نمایشگاه منجر شد. از میان ۱۳۰ استارتاپ که در بخش رقابتی ارائه ها شرکت کرده بودند، امسال ۶۴ استارتاپ درخواست غرفه بالای ۱۲ متر دارند که این نشان دهنده رشد و بلوغ کسب و کارشان است.

اثنی عشری با اشاره به تصمیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر حضور پاویون ایران و استارتاپ ها در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۸ آلمان نیز گفت: حضور ایران در دو بخش مجزا در نمایشگاه سبیت را به مصلحت نمی دانیم و با رویکرد اجتناب از موازی کاری تصمیم گرفتیم تا غرفه سازمان نظام صنفی رایانه ای و الکامپ را با پاویون ایران که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا می شود، ادغام کنیم. بنابراین امسال  سازمان نظام صنفی رایانه ای حضور مستقل در سبیت ۲۰۱۸ آلمان ندارد و فقط نماینده ای از این سازمان در پاویون ایران حضور خواهد یافت.

برچسب‌ها: نمایشگاه بین المللی الکامپالکام استارزالکام گیمزالکام ترندز
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.