افزایش شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در سال ۹۷
درمسیر استارت‌آپی شدن: ۸

افزایش شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در سال ۹۷

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۰:۲۰ | ۲ دقیقه

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری از افزایش تعداد شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در سال جاری خبر داد.

نوپانا، به نقل از ایسنا: مصطفی قانعی با اشاره به ضرورت افزایش شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در کشور، گفت: شتاب‌دهنده‌ها شرکت‌هایی هستند که در ایده‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها به صاحبان ایده‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند تعریفی صحیح و نمونه اولیه مناسبی از کالا و یا خدماتی که قصد نوآوری در آن صنعت را دارند، ارایه دهند.

او با بیان این‌که شتاب‌دهنده‌ها در توسعه فعالیت‌ شرکت‌ها موثر هستند، افزود: محققان می‌توانند با استفاده از صندوق زیست‌فناوری برای اجرا کردن طرح‌های خود اقدام کنند.

به گفته قانعی، تا کنون ۱۲ گروه در (شتاب‌دهنده پرسیس) به عنوان نخستین شتاب‌دهنده در حوزه زیست فناوری پزشکی (دارو و تجهیزات) و طب بازساختی (سلول‌های بنیادی) حمایت ‌شده که در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم امسال تعداد این شتاب دهنده‌ها را افزایش دهیم.

او تصریح کرد: برنامه‌هایی که شتابدهنده‌ها ارایه می‌دهند، معمولا از لحاظ زمانی محدود هسـتند و در بیشتر مواقع این بازه زمانی حدود ۳ ماه است و سعی می‌کنند در این بازه زمانی با فراهم آوردن خدمات آموزشـی، مقداری سرمایه و محل کار برای صاحبان ایده‌ها به آن‌ها در رسیدن به هدفشان کمک کننـد.

برچسب‌ها: استارت‌آپزیست‌فناوریشتاب‌دهنده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.