پیگیری وضعیت کسب‌وکارهای‌ متضرر تلگرامی خارج از قدرت ماست
سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی عنوان کرد ۸

پیگیری وضعیت کسب‌وکارهای‌ متضرر تلگرامی خارج از قدرت ماست

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۸:۱۰ | ۴ دقیقه

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با اعلام این موضوع می‌گوید: از آن‌جا که دستور قضایی و قانونی برای مسدودسازی تلگرام وجود داشته ما به عنوان یک اتحادیه صنفی، کاری نمی‌توانیم برای کسب‌وکارهایی که به‌صورت قانونی در این شبکه‌ اجتماعی فعالیت می‌کنند انجام دهیم.

به گزارش نوپانا به نقل از ماهنامه پیوست، رضا الفت‌نسب، با اعلام اینکه در این خصوص وزارت ارتباطات هم نتوانسته کاری انجام دهد از ما به عنوان صنف چه انتظاری دارید، به تلاش این اتحادیه برای گرفتن امتیاز از پیام‌رسان‌های داخلی به نفع کسب‌وکارهای منع شده از فعالیت در تلگرام خبر می‌دهد.

او در توضیح رایزنی با پیام‌رسان‌های داخلی اعلام می‌کند: تفاهم‌نامه‌ای با پیام‌رسان‌های مورد وثوق داشته‌ایم تا آی‌دی کسب‌وکارهای قانونی برایشان در پیام‌رسان‌های داخلی رزرو شود تا آن‌ها به راحتی امکان کوچ به این سرویس‌های بومی را داشته باشند. از سوی دیگر یک تهسیلات هم در نظر گرفته‌ایم که کسب‌وکارهایی که به این پیام‌رسان‌ها منتقل می‌شوند برایشان کار تبلیغاتی صورت گیرد.

الفت‌نسب تاکید می‌کند که این امتیازها تنها برای کسب‌وکارهایی است که از طریق تلگرام کارهای اطلاع‌رسانی خود را انجام می‌دهند و کار اصلی توسعه کسب‌وکارشان از طریق وب‌سایت‌هایشان انجام می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که تکلیف کانال‌های تجاری که کار صفر تا صد توسعه کسب‌وکارشان را از طریق تلگرام انجام داده‌اند و مجوز شامد نیز از وزارت ارشاد دریافت‌ کرده‌اند چه می‌شود می‌گوید: متاسفانه دوگانگی بسیاری در این خصوص دیده می‌شود. داستانی کشور از خیلی وقت پیش اعلام کرد که تلگرام بستر مورد قبول او نیست با این حال وزارت ارشاد برای راه‌ انداختن کار درخواست‌کنندگان به کانال‌های بالای ۵هزار عضو مجوز شامد داد.

الفت نسب تاکید می‌کند که ارایه مجوز شامد برای ساماندهی فعالیت در تلگرام بود و اینکه اگر برای تلگرام اتفاقی افتاد کسب‌وکارها دچار مشکل و ضرر نشوند اما حالا می‌بینیم که این مجوز فایده‌ای نداشته است.

روز گذشته عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی داستانی در کانال پیام‌رسان سروش خود اعلام کرد فعالیت صنفی و تبلیغاتی در تلگرام ممنوع است.

براساس آمار غیر رسمی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار کسب‌وکار از طریق تلگرام، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها: تلگرامپیام‌رسان داخلیاتحادیه کسب‌وکارهای مجازیکسب‌وکارهای مجازیسروشرضا الفت‌نسب
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.