ورود بازی‌های الکترونیکی و کامپیوتری به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا
کمیته بین‌المللی المپیک تایید کرد: ۸

ورود بازی‌های الکترونیکی و کامپیوتری به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۱:۳۱ | ۳ دقیقه

پس از تصویب شورای المپیک آسیا، بازی‌های الکترونیکی و کامپیوتری برای اولین بار به عنوان یکی از ورزش‌های رسمی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آغاز به کار خواهد کرد.

نوپانا: بازی‌های آسیایی یک رویداد ورزشی متشکل از ورزش‌های مختلف و ورزشکاران زن و مرد کشورهای آسیایی است که توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز به رسمیت شناخته شده و بزرگترین رویداد ورزشی بعد از مسابقات المپیک است.

موفقیت در این رویداد می‌تواند مسیر رسیدن به قهرمانی در بازی‌های المپیک را برای ورزشکاران هموارتر کند.

طبق اعلام فدراسیون ورزش‌های الکترونیکی آسیا (AESF) بازی‌های لیگ افسانه‌ها (League of Legends)، پی‌ای‌اس ۲۰۱۸ (PES2018)، آرنا آف والور (Arena of Valor)، استارکرافت ۲ (Starcraft 2)، هارت‌استون (HearthStone) و کلش رویال (Clash Royale) در این رقابت‌ها به عنوان ورزش الکترونیکی حضور خواهند داشت.

کنت فوک، رئیس فدراسیون ورزش‌های الکترونیکی آسیا در بیانیه‌ای گفت: «در انتخاب این بازی‌ها سخت‌گیری‌های زیادی شده است؛ زیرا این بازی‌ها باید ساختار تیمی داشته و علاوه بر خلاقیت و نوآوری در هنگام بازی، روحیه جوانمردی را نیز حفظ کنند.»

او ادامه داد: «ورزش الکترونیکی (Esports) تلاش می‌کند تا انگیزه و نشاط را در جوانان ایجاد کرده تا بهترین باشند و چالش‌های تعاملی آموزشی و سرگرم‌کننده‌ای را تجربه کنند.»

ورزشکاران حاضر در این رویداد سه ماه قبل از شروع مسابقات توسط کمیته ملی المپیک میزبان انتخاب خواهند شد. سپس بازیکنان و تیم‌های برگزیده در یکی از پنج مسابقه مقدماتی شرکت خواهند کرد و فینالیست‌ها در بازی‌های آسیایی جاکارتا به رقابت خواهند پرداخت.

کمیته بین‌المللی المپیک این رقابت‌ها را در ماه اکتبر به رسمیت شناخت و امیدوار است تا این بازی‌ها بتواند به بازی‌های المپیک تا سال ۲۰۲۴ اضافه شود.

منبع

(همچنین بخوانید: فناوری متفاوت و پیشرفته تصویربرداری از مسابقات تکواندوی المپیک)

برچسب‌ها: بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتاورزش الکترونیکیکمیته بین المللی المپیکesportsرویداد ورزشی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.