رشد اشتغال نیازمند اینترنت پرسرعت است
رییس‌جمهوری در مشهد عنوان کرد ۸

رشد اشتغال نیازمند اینترنت پرسرعت است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۰:۱۴ | ۶ دقیقه

ما نمی‌توانیم چون برخی موارد از فضای مجازی شکل می‌گیرد آن را تعطیل کنیم.

نوپانا، به نقل از مرکز توانمندسازی کسب‌وکار‌های نوپا: حسن روحانی دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در دومین روز سفر به خراسان رضوی در نشست شورای اداری این استان در مشهد افزود: ما نمی‌توانیم چون برخی موارد از فضای مجازی شکل می‌گیرد آن را تعطیل کنیم.

او ادامه داد: به‌عنوان مثال ممکن است فردی از بنزین خریداری‌شده از پمپ‌بنزین‌ها برای سوزاندن خودش یا آسیب رساندن به‌جای دیگر استفاده کند. نمی‌توان همه پمپ‌بنزین‌های کشور را تعطیل کرد، چون پمپ‌بنزین که عامل جنایت نیست.

او ادامه داد: می‌پذیرم که عده‌ای در فضای مجازی گاهی لحن‌های ناجوری داشته و حتی در انتقاد از دولت لحن تخریبی دارند، حتی فحش هم می‌دهند و مسلما خوشمان نمی‌آید اما نمی‌توان ارتباط مردم را با فضای مجازی قطع کرد.

رییس جمهوری گفت: اینکه ما توصیه می‌کنیم اینترنت قوی و پرسرعت داشته باشیم برای موضوع اشتغال است؛ می‌دانیم که پیام‌رسان‌ها و اینترنت اشکالاتی دارند اما اشکال در همه‌جا هست و جای بی‌اشکال وجود ندارد.

او افزود: انقلاب اسلامی را همین مردم برپا کردند، ما نکردیم. جنگ را این مردم اداره کردند، ما نکردیم.

رییس دولت دوازدهم اظهار کرد: کشور را این مردم در بخش‌های مختلف اداره می‌کنند، ما نمی‌کنیم. مردم آگاه هستند، باید مردم را یاری کنیم، آنان به ‌اجبار نیازی ندارند.

روحانی ادامه داد: باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، یادمان نرود که به مردم کمک کنیم، خداوند بزرگ ما را آفریده که هر کاری را با اختیار و انتخاب انجام دهیم لذا خودمان باید انتخاب کنیم و اختیار داشته باشیم.

همه مشهدی‌ها باید از مواهب ۳۰ میلیون زایر سالانه متنعم شوند

او در ادامه همچنین گفت: کارهای خوبی در خراسان رضوی از سوی آستان قدس رضوی، مدیران و مسئولان در بخش‌های مختلف انجام‌گرفته و طرح‌هایی که امروز در این استان افتتاح شد نمونه‌ای از تلاش گسترده‌ای است که انجام شد.

رییس‌جمهوری افزود: ایجاد ۱۲۴ هزار شغل در خراسان رضوی در سال گذشته خوب است اما این استان با  ۳۰میلیون زایر در سال نباید بیکار داشته باشد و همه مردم به‌ویژه مشهدی‌ها باید از این بخش متنعم شوند.

او گفت: نباید افرادی را که مشغول کار نیستند بیچاره بدانیم، بخش بزرگی از آنان جوانان و تحصیل‌کردگان ما هستند که به کار معمولی نه راضی هستند و نه بادانش و تخصص آن‌ها سازگار است.

با انحصار مخالفم

رییس‌جمهوری همچنین گفت: باید راه‌های متنوع و مختلف را در اختیار مردم بگذاریم؛ خدا هم نخواسته به دین خود همه را مجبور کند خداوند پیامبر(ص) را برای هدایت فرستاد تا راه هدایت را ابلاغ کند نه اینکه ما را مجبور کند، با اجبار، ارزش از بین می‌رود.

او افزود: باید از فضای مجازی درست استفاده کنیم البته باید واقعیت‌ها را گفت و در کنار آن سواد استفاده از فضای رسانه‌ای را به نوجوانان و جوانان بیاموزیم.

روحانی بیان کرد: با انحصار مخالفم، اقتصاد و فرهنگ هم با انحصار نمی‌شود. انحصار خوب نیست؛ باید پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنیم. در فضای مجازی دنبال اشتغال برای جوانان و بانوان هستیم و توانستیم ظرف یک سال بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال درست کنیم.

برچسب‌ها: حسن روحانیاینترنت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.