مسابقه ایده‌پردازی اپلیکیشن‌های نجومی برگزار می‌شود
توسط سازمان فضایی: ۸

مسابقه ایده‌پردازی اپلیکیشن‌های نجومی برگزار می‌شود

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۵:۱۰ | ۳ دقیقه

پذیرش آثار به این مسابقه از اول خردادماه جاری آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به این دوره از مسابقات ارسال کنند.

نوپانا، به نقل از مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکار‌های نوپا: مسابقه «ایده‌پردازی اپلیکیشن نجومی سها» به مناسبت هفته جهانی نجوم و با هدف ایجاد بستر رقابتی میان جوانان خلاق و نوآوران، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه‌نویسی موبایل و شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادها در حوزه برنامه‌نویسی برای تحقق بخشی از نیازهای کاربردی جامعه و همچنین ترویج دانش نجوم اجرا می‌شود.

پذیرش آثار به این مسابقه از اول خردادماه جاری آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به این دوره از مسابقات ارسال کنند. داوری آثار از اول تا ۱۲ مهرماه انجام می‌شود و هم‌زمان با هفته جهانی فضا در ۱۸ مهرماه امسال، برگزیدگان نهایی اعلام می‌شوند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

اپلیکیشن‌نویسان باید نسبت به ارسال ایده‌های خود در محورهای آموزشی و پژوهشی، سرگرمی و بازی و کاربردی در حوزه نجوم و اکتشافات فضایی اقدام کنند.

آثار ارسالی توسط متخصصان مورد داوری قرارگرفته و بر اساس پارامترهایی ازجمله میزان نوآوری، میزان برآورده کردن نیازهای جامعه و میزان علمی و اصولی بودن ایده و کارآیی آن ارزیابی می‌شوند. در نهایت نیز به ۳ ایده برگزیده به ترتیب جوایز ۵ میلیون، ۴ میلیون و ۳ میلیون تومانی از سوی سازمان فضایی ایران تعلق می‌گیرد.

شرایط پذیرش آثار ارسالی به مسابقه ایده‌پردازی اپلیکیشن‌های نجومی به شرح زیر است:

۱-ایده، قابلیت پیاده‌سازی در دستگاه‌های همراه را داشته باشد.

۲- ایده‌ها به همراه طراحی اولیه (Proto type) ارسال شوند. (طراحی اولیه عبارت است از طراحی گرافیکی از جزییات اپلیکیشن ازجمله معرفی منوها، فیلدها و نحوه جانمایی آن‌ها در اپلیکیشن و نحوه عملکرد اپلیکیشن)

۳- ارایه جزییات کامل ایده (فازبندی و زمان‌بندی) با هدف پیاده‌سازی عملی

۵- تناسب ایده با محورهای اعلام‌شده در مسابقه

برچسب‌ها: فناوریاپلیکیشنفضانجوم
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.