گیلان؛ پیشتاز استارت‌آپ روستایی در کشور
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در بازدید از لنگرود عنوان کرد : ۸

گیلان؛ پیشتاز استارت‌آپ روستایی در کشور

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۰۹:۳۷ | ۴ دقیقه

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه گیلان تا امروز در استارت آپ های روستایی پیشتاز و باید آن را حفظ کند، گفت: خرید گران تر از محصولات روستائیان و عشایر و عرضه سریع تر به متقاضی و قیمت ارزان تر به مصرف کننده است.

به گزارش نوپانا به نقل از گیل‌نگاه، سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عصر روزسه شنبه(۱۱ اردیبهشت) در سفر خود به شهرستان لنگرود از شرکت صنایع ابریشم شرق گیلان، بانک نشاء مزرعه سبز و نشاء کاری در مزارع چاف و کارخانه چای لیسه رود بازدید  و در نهایت در سالن اجتماعات فرمانداری حضور یافت.

وی با بیان اینکه بوسه بر دست کارگر به معنای حمایت از تولید کننده و رفع مشکل اشتغال است، گفت: دلیل اصلی فقر توجه نکردن به تولید کننده و موانع تولید است و روستاها کانون تولید و روستائیان تولید کنندگان بزرگ کشور هستند.

وی هنر گیلانیان را از ثروت های ناملموس عنوان و تصریح کرد: هنربزرگ گیلانیان باید با برنامه ریزی صحیح به ثروت ملموس تبدیل شود.

رضوی ادامه داد: لباس محلی، تنوع غذایی گیلانیان و گردشگری مزارع برنج و چای و توجه به جاده بین مزارع هم از دیگر مواردی است که باید از آنها غافل نشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه گیلان جزء ۹ استانی است که درآمد خانوار روستایی از هزینه روستایی آن بیشتر است، افزود: ۳/۶۷ درصد از ۱۲ میلیارد تومان با سه شاخص معکوس درآمد روستایی، نرخ بیکاری هر استان و جمعیت روستایی،  وام روستایی عشایری تعلق می‌گیرد که سهم گیلان ۴۴۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن به استان اعلام  و مابقی به مدیریت استان بستگی دارد که باید تا خرداد با بانک ها به توافق رسیده باشند.

وی با بیان اینکه برای روستائیان و عشایر مرزنشین وام با کارمزد ۴ درصد و غیر مرزنشین با کارمزد ۶ درصد پیش بینی شد، خاطرنشان کرد: سقف وام ۱۵ میلیارد تومان است که تا ۶ میلیارد استان تصویب  و بیشتر از این میزان با مرکز است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: تسهیلات اشتغال روستایی تا سه سال تنفس و وثیقه آن سند مسکونی و ملکی روستایی است.

وی با بیان اینکه گیلان تا امروز در استارت‌آپ‌های روستایی پیشتاز است و باید آن را حفظ کند، تصریح کرد: استارت‌آپ، خرید گران‌تر از  محصولات روستائیان و عشایر و عرضه سریع تر به متقاضی و ‌قیمت ارزان‌تر به مصرف کننده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: دستگاه‌های مسئول به افزایش کیفیت کالاهای روستایی و عشایری( کالاهای ایرانی) توجه  بیشتری کنند. 

برچسب‌ها: استان گیلاناشتغالاستارت‌آپسید ابوالفضل رضویمعاون توسعه روستایی و مناطق محروملنگرود
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.