فروشندگان حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند؟
موفقیت در دنیای پر رقابت فروش (قسمت اول) ۸

فروشندگان حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۲:۴۴ | ۴ دقیقه

فروشندگان حرفه‌ای برای جذب مشتری و حفظ آن‌ها در دنیای پر رقابت امروز، باید دارای مهارت‌ها و ویژگی‌های خاصی باشند.

نوپانا: فروشندگان حرفه‌ای افرادی هستند که می‌توانند برای موفقیت در دنیای پر رقابت فروش، با مشتریان روابطی بلند مدت ایجاد کنند. این روابط با بررسی نیاز مشتریان و تلاش برای تامین آن‌ها به وجود می‌آید. برای موفقیت در کسب‌وکار و فروش بالا باید همواره رضایت مشتریان را جلب نمایید. فروشندگان حرفه‌ای می‌دانند که فروش پایان کار نیست بلکه آغاز یک راه و ارتباط طولانی با مشتریان است.

در نوشتار زیر برخی از ویژگی‌های فروشندگان حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

قدرت برنامه‌ریزی

برای اینکه فروشنده موفقی باشید باید اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف را پیش‌بینی کنید و برای اجرا کردن این اقدامات برنامه‌ریزی کنید. حتما برنامه‌ی خود را روی کاغذ ثبت کنید نه در ذهنتان. برایان تریسی می‌گوید هر دقیقه‌ای که صرف برنامه‌ریزی می‌کنید در انجام کار 10 دقیقه صرفه‌جویی می‌کنید.

انرژی زیاد

فروشندگان حرفه‌ای باید سرحال و پر انرژی باشند تا بتوانند در محیط‌های مختلف مدت زمان طولانی کار کنند.

عزت نفس فراوان

عزت نفس از دو بخش حرمت نفس و اعتماد به نفس تشکیل می‌شود. حرمت نفس یعنی اینکه نوع رفتار دیگران با ما چگونه است و چه قدر به ما احترام می‌گذارند. حرمت نفس به عواملی مانند ظاهر پاکیزه، لباس تمیز، متواضع بودن و... بستگی دارد که با مدیریت این عوامل می‌توانیم حرمت نفس خود را بالا ببریم. اعتماد به نفس با غرور بسیار متفاوت است و برای بالابردن اعتماد به نفستان باید در جهت رسیدن به خواسته‌هایتان اقدامات مثبت انجام دهید و عادت‌های ناپسند خود را از بین ببرید. افرادی که اعتماد به نفس قوی دارند از گذشته تجربه کسب می‌کنند، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و از حال استفاده می‌کنند. عزت نفس بالا استرس شما را کاهش می‌دهد.

برگرفته از کتاب « مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران» نوشته پرویز درگی

برچسب‌ها: فروشعزت نفساعتماد به نفسبرنامه‌ریزیفروشندگان حرفه‌ایحرمت نفساستارت‌آپکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.