تیغ تیز شرکت‌های دانش‌بنیان زیر گلوی ناشران نمایشگاه کتاب
با مخترعین ایرانی؛ ۸

تیغ تیز شرکت‌های دانش‌بنیان زیر گلوی ناشران نمایشگاه کتاب

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۶:۵۹ | ۵ دقیقه

یکی از استارت‌آپ‌های کشور موفق به طراحی سایتی شده است که به کمک آن می‌توان کتاب‌های الکترونیکی را بر روی موبایل مطالعه کرد.

به گزارش نوپانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد محصولات دانش‌بنیانی که این شرکت‌ها تولید می‌کنند را معرفی کند.

یکی از استارت‌آپ‌های کشور موفق به طراحی و ساخت سایتی شده است که به کمک آن می‌توان کتاب‌های الکترونیکی را بر روی موبایل، تبلت و رایانه شخصی مطالعه کرد؛ ثبت نام در این سایت بدون هیچ هزینه‌ای است و برای استفاده از کتاب‌ها نیاز نیست پولی پرداخت کنید.

مدیر استارت‌آپ در رابطه با این سایت بیان کرد: به دلیل حفظ حق ناشران و برای حق حمایت از حریم مشتریان هیچ یک از کتاب‌ها را نمی‌توان کپی کرد، زیرا ما به عنوان امانتداران ناشران و نویسندگان هستیم و به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم کاربران بتوانند فایل کتابی را پرینت کنند و یا آن را کپی بگیرند، تنها در برنامه‌های تلفن همراه می‌توان متن این کتاب‌ها را خواند.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها همیشه و همواره نزد مشتریان است، گفت: هنگامی که از طریق حساب کاربری خود کتابی را خریداری می‌کنید آن کتاب برای همیشه در کتابخانه شما باقی می‌ماند، یعنی آرشیو شخصی شما هیچگاه پاک نمی‌شود مگر آنکه خودتان بخواهید برنامه کتاب را به صورت کامل پاک کنید که البته در این زمان هم باز امکان بازگشت کتاب وجود دارد.

مدیر استارت‌آپ در خصوص چگونگی دریافت کتاب و خواندن آن‌ها گفت: نکته اساسی این است که شما باید توجه داشته باشید، زمانی که به اینترنت متصل هستید کتاب را دانلود کنید تا بتوانید زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید کتاب را به راحتی بخوانید.

کتاب های درسی خود را در سایت های دانش‌بنیان بخوانید

وی در خصوص کتاب‌هایی که برای دانشجویان در این سایت موجود است، اظهار کرد: سایت ما نخستین و بزرگترین سامانه تخصصی خرید و فروش کتاب‌های دانشگاهی است؛ این سایت با هدف افزایش بهره‌وری پژوهشی در تلاش است تا مسیری را برای دانشجویان ترسیم کند تا دانشجویان از طریق آن بتوانند، به راحتی هرچه تمام‌تر به کتب درسی خود دسترسی داشته باشند.

مدیر استارت‌آپ ادامه داد: همچنین هریک از اساتید هم می‌توانند کتاب‌های خود را در این سایت بارگذاری کنند تا دانشجویان به آن منابع به راحتی دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به همکاری ناشران با این سایت بیان کرد: هر یک از ناشران می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی کتب خود را در این سایت بارگذاری کنند تا دانشجویان و اساتید بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و سریع‌ترین حالت ممکن به کتب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

مدیر استارت‌آپ یادآور شد: هر یک از کاربران از طریق سه دستگاه می‌توانند به این سایت متصل شوند و به کتاب‌های خود دسترسی پیدا کنند؛ همچنین برای خرید یک کتاب چاپی با وارد کردن اطلاعات خود می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند تا کتاب در کوتاه‌ترین زمان برایشان ارسال شود.

برچسب‌ها: شرکت‌های دانش‌بنیاناستارت‌آپکتاب‌های الکترونیکیکتاب‌های دانشگاهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.