استقبال از استارت‌آپ‌ها با آغوش باز
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران: ۸

استقبال از استارت‌آپ‌ها با آغوش باز

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۵:۲۰ | ۵ دقیقه

انتقاد مسعود شنتیانی از فضای امنیتی علیه کسب‌وکارهای نوپای ایران

نوپانا به نقل از اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران: در ماه‌های گذشته، موج گسترده‌ای از اتحادیه‌ها و تشکل‌ها علیه شرکت‌هایی که خدمات الکترونیکی و اینترنتی ارائه می‌دهند به وجود آمده است؛ شرکت‌ها و سایت‌هایی مانند دیوار، دی‌جی‌کالا، اسنپ، تپ‌سی و غيره، هر روز با استقبال بیشتری از سوی مردم رو به‌رو می‌شوند و به سرعت درحال توسعه‌اند.

مسعود شنتیانی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های فنی‌مهندسی و حفاظت الکترونیک در همین زمینه گفت: باید با آغوش باز به استقبال شركت‌هاي نوپا رفت و به جای ايجاد فضای امنیتی علیه آنها بايد براي رشدشان تلاش كرد.
او در ادامه افزود: شرایط و فعالیت‌های اقتصادی در دنیا تغییر کرده و با سرعت بسیار زیادی در حال حركت است، در این شرایط نمی‌شود به استفاده از روش‌های قدیمی اقتصادی و شرایط سنتی گذشته اصرار كنيم و همچنان با سیستم‌های دست و پا‌گیر اداری و مجوزهای متعدد قانونی فعاليت كنيم.
شنتیانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از روش‌های قدیمی استفاده کنیم، باید تکنولوژی روز را کنار بگذاریم و در غیر این صورت چاره‌ای جز این نداریم که خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم و با كنترل و نظارت از خدمات الکترونیک و اینترنتی و شرکت‌های استارت‌آپی استقبال كنيم.
او همچنین گفت: نياز است تشکل‌ها و اتحادیه‌ها کمک کند تا فضاي جدید برای راه‌اندازی و قدرت گرفتن شرکت‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیک و اینترنتی و استارت‌آپی ایجاد شود؛ نه اینکه شاهد آن باشيم كه گروهی به دلیل آنکه منافع شخصی وکسب‌‌و‌کارشان به خطر افتاده است، مقابل مجلس تجمع كنند و شعار دهند که «نرم افزار خارجی نابود باید گردد» و فضای امنیتی علیه شرکت‌های نوپا به وجود آورند.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه با بیان این‌که، موضع دولت همیشه حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان بوده و با ارائه راهکارها به دنبال حل مشکلات ایجاده شده است، می‌گوید: وقتي با ورود تکنولوژی‌های جدید مردم می‌توانند از خدمات بهتر بهره‌مند شوند،درست نیست که برای حفظ منافع خودمان، در مقابل هر تغییر جدیدی مقاومت کنیم و جمع را درنظر نگیریم.
او در ادامه با اشاره به رشد شرکت‌های استارت‌آپی و ارائه دهنده خدمات الکترونیک و اینترنتی،گفت: نتيجه تکنولوژی‌های جدید و شرکت‌هایی که براساس دانش روز فعالیت می‌کنند، سرویس‌دهی بهتر به مردم است؛ به عنوان مثال، اسنپ و تپسی در رقابت با آژانس‌ها، خدمات بهتر و ارزان‌تری به مردم ارائه كرده‌اند.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: مردم و تشکل‌های مختلف باید با صبر به استقبال شرکت‌هایی که براساس دانش و تکنولوژی روز راه‌انداری می‌شوند بروند.

او در ادامه گفت: در سال‌هايي که فکس وارد ایران شده بود هر شرکت براي دريافت دستگاه فكس، باید مجوز مي‌گرفت، به همين منظور اداره‌ای به نام پست تصويري راه‌اندازی شد. مدیران شرکت‌ها تنها بامراجعه به آن‌جا و پرکردن فرم درخواست، و دريافت صلاحيت، مي‌توانستند دستگاه فكس دريافت كنند. البته آنقدر سرعت آمدن تکنولوژی‌های دیگر مثل ایمیل و موبایل سریع بود که اداره مذكور پس از مدت کوتاهی تعطيل شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های فنی‌مهندسی و حفاظت الکترونیک درپایان گفت: باتوجه به تحولات جهانی و سرعت تغییرات تکنولوژی، باید به بهترین شکل از خدمات نوین مجازی، شرکت‌های استارت‌آپي و دانش‌بنیان وغيره استفاده کرد.

برچسب‌ها: ایرانقوانیناستارت‌آپفرهنگ و جامعه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.