کشمون، یکی از برگزیدگان نهایی رقابت بین‌المللی جاده ابریشم
استارت‌آپی از جنس طلای سرخ: ۸

کشمون، یکی از برگزیدگان نهایی رقابت بین‌المللی جاده ابریشم

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۲۰:۳۶ | ۵ دقیقه

استارت‌آپ کشمون به شما کمک می‌کند تا زعفران با کیفیت را به طور مستقیم از کشاورزان خریداری کنید.

نوپانا: کشمون توانست در رقابت بین المللی جاده ابریشم مقام دوم را از آن خود کند. استارت‌آپ کشمون که در حوزه خرید بی واسطه زعفران از کشاورز فعالیت می‌کند، پیش از این در مرحله مقدماتی این رقابت که در آبان ۹۶ برگزار شده بود، توانسته بود یکی از برگزیدگان مرحله مقدماتی این مسابقه باشد و به مرحله نهایی جاده ابریشم در کیش راه پیدا کند.

مسابقه استارت‌آپ جاده ابریشم یا Silk Road چیست؟

به گزارش نوپانا، مسابقه استارت‌آپ جاده ابریشم یا Silk Road، گردهمایی اکوسیستم استارت‌آپ ی ایران با فعالان بین المللی است که امسال شاهد برگزاری اولین دوره آن در ایران بودیم. مراحل برگزاری این مسابقه به این شکل بود: پس از انتشار فراخوان، ۴۰۰ استارت‌آپ ایرانی برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردند که از این میان تعداد ۸۴ استارت‌آپ از  شهر ایران انتخاب شدند و در آبان ۹۶ با یکدیگر به رقابت پرداختند. از بین این ۸۴ استارت‌آپ ، ۱۶ استارت‌آپ برنده و به مرحله ی نهایی مسابقه جاده ابریشم راه پیدا کردند. مرحله نهایی طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ۹۷ (۱۸ و ۱۹ آوریل) در کیش برگزار شد و برندگان نهایی خود را شناخت.

کشمون چیست؟

کشمون (به معنی محل کشت و کار) یک استارت‌آپ است که می‌خواهد با حذف واسطه های فروش زعفران و ارائه زعفران باکیفیت به خریداران، به کشاورزها و مصرف کننده ها کمک کند تا با اطمینان بیشتر و دغدغه ی کمتری به کار و زندگی شان ادامه بدهند. در وبسایت کشمون تعدادی کشاورز زعفرانکار از شهر قاین دارای صفحه شخصی هستند که در آن جا با داستان زندگی کشاورز و محصولات او آشنا می‌شویم. در کشمون زعفران هر کشاورز به آزمایشگاه می‌رود و پس از تعیین کیفیت، قیمت گذاری شده و با نام و داستان زندگی خود کشاورز به فروش می‌رسد.

افتخارات کشمون

کشمون توانسته در طول مدت فعالیت ۱۰ ماهه ی خود، افتخارات با ارزشی را از آن خود کند. یکی از این افتخارات، برنده شدن کشمون در کارزار، بزرگترین رقابت استارت‌آپ ی کشور در سال ۹۶ بود که توانست از بین ۸۰۰ استارت‌آپ مختلف، رتبه اول را به انتخاب داورها و به انتخاب مردم به دست بیاورد. این رقابت که در حاشیه جشنواره وب و موبایل برگزار شده بود، توجه وزیر ارتباطات را نیز به خود جلب کرد و آقای آذری جهرمی‌در صفحه شخصی خود به معرفی کشمون پرداخت.

همچنین این استارت‌آپ توسط مجله همشهری جوان و همینطور تعدادی از فعالین استارت‌آپ ی ایران، به عنوان برترین استارت‌آپ سال ۹۶ انتخاب شد.

آینده کشمون

کشمون می‌خواهد پس از تثبیت جایگاهش در ایران، فروش زعفران کشاورزها را در اروپا آغاز کند و سپس برنامه ی بلند مدت خود را در امر محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، اجرایی کرده و به انجام برساند.

(همچنین بخوانید: کشمون و بیدینگ برندگان بزرگترین جایزه استارت‌آپی ایران)

برچسب‌ها: استارت‌آپکشمونجاده ابریشم
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.