نزدیک شدن به استاندارهای جهانی در ساخت دیتاسنترهای داخلی
مدیر عامل افرانت خبر داد: ۸

نزدیک شدن به استاندارهای جهانی در ساخت دیتاسنترهای داخلی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۰ | ۹ دقیقه

افرانت، برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری کلان برای توسعه ظرفیت دیتاسنتر های موجود و خدمات ابری و افزایش تعداد دیتاسنترهای شرکت را در دستور کار خود قرار داده

نوپانا، به نقل از امتداد نیوز: دکتر قاسم زاده مدیر عامل افرانت در میزگرد چالش‌های ورود استارت‌آپ‌ها به بورس با بیان اینکه به دنبال ۶ سال حضور در فرابورس در حال برنامه ریزی برای ورود به بورس هستیم گفت: ورود به بازار سرمایه با دشواری هایی همراه است اما محاسن آن از جمله ایجاد امکان مشارکت عموم مردم در شرکت، تسهیل تامین منابع برای توسعه شرکت، ارزشگذاری واقعی سهام‌شرکت بر اساس عرضه و تقاضای بازار، افزایش نقدشوندگی سهام شرکت، ارتقای برند و اعتباری که حضور در بورس برای شرکتها به همراه می آورد این سختی ها را برای کارافرینان شیرین می کند. وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود در طول این شش سال حتی یک لحظه از ورود به فرابورس پشیمان نشده ایم با اشاره به برنامه های توسعه شرکت افرانت، گفت: برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری کلان برای توسعه ظرفیت دیتاسنتر های موجود و خدمات ابری و افزایش تعداد دیتاسنترهای شرکت را در دستور کار خود قرار داده وهمزمان برروی ارتقای ظرفیت و پایداری سرویسهای موجود اینترنت و دیتاسنتر تمرکز نموده ایم تا ضمن پاسخگویی به تیاز بازار، از استاندارهای داخلی بالاتر برویم و به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه عمده استارتاپهای بزرگ و مطرح کشور در دیتاسنتر افرانت میزبانی می شوند، گفت: در راستای مسولیت اجتماعی خود و در جهت حمایت از شرکت های استارتاپ و توسعه کسب وکارهای دیجیتال داخلی در حال تهیه طرحی برای ارایه سرویس و خدمات به شرکت های نوپا با شرایط ویژه هستیم. دکتر قاسم زاده گفت: بسیاری از شرکت های بزرگ بورسی در دنیا سودده نیستند و خیلی از شرکتهای سودده در بورس بویژه در حوزه های تک مانند گوکل، آمازون، فیس بوک، مایکروسافت و اپل که نیاز به سرمایه گذاری جهت رشد سریع دارند اصولا سود توزیع نمی کنند و یا سود اندکی را میان سهامداران توزیع می کنند و در عوض سود سالانه خود را صرف توسعه شرکت می کنند و منفعت سهامداران در این قبیل شرکت ها عمدتا از طریق افزایش ارزش سهام تامین می شود. دکتر قاسم زاده با اشاره به اینکه شرکت ها در دوران حیات خود سه مرحله کلیدی را طی می کنند، گفت: مرحله اول، مرحله ایجاد است و کارآفرینان به دنبال ارایه محصول خوب و پیدا کردن بازار مناسب هستند؛ به همین علت تمرکز اصلیشان بر روی خلاقیت و نوآوری و جذب مشتری است. در این مرحله شرکت نیاز زیادی به چالاکی در تصمیم گیری و انعطاف بالا در اجرا دارد و لذا ورود به بورس در این مرحله که بین سه تا پنج سال ممکن است طول بکشد می تواند مشکل ساز باشد و توصیه نمی شود.

مرحله دوم مرحله رشد سریع ومرحله سوم مرحله تثبیت شرکتهاست است که به تدریج بدلیل بالارفتن درآمدها و تعداد پرسنل توجه و تمرکز اصلی مدیران از روی محصول به ایجاد قوام سازمانی و انضباط مالی و افزایش سود آوری میل می کند. ورود شرکت های نوپا به بورس در این مراحل می تواند کمک بزرگی به شرکت ها و رشد مدیران آنها که از این پس بجای اتکا به افراد باید در چارچوب ضوابط، رویه ها و آیین نامه های مدون عمل کنند، فراهم کند. وی گفت: کارآفرینان در مرحله اولیه برای ورود به بورس دغدغه های زیادی دارند ولی به تدریج با رشد شرکت هایشان و ورود به مراحل بعدی احساس نیاز به ورود به بازار سرمایه در ایشان ایجاد وتقویت می شود. مدیرعامل افرانت با بیان اینکه پذیرش و ورود شرکت های ایرانی به بورس‌های بین‌المللی هدفی ملی و آرمانی و افتخاری برای کشور است، گفت: امیدواریم با تلاش مسولین و بویژه مدیران بورس کشور در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور شرکت های موفق ایرانی و درخشش آنها در بورس های بین المللی باشیم.

ایجاد شرایط حضور شرکت های استارتاپ در بورس

علم الهدی معاون پذیرش سازمان فرابورس نیز با بیان اینکه شرکت های استارتاپ از ورود به بورس وحشت دارند و این به علت عدم اطلاع رسانی مناسب می باشد، گفت: در حال حاضر شرایط برای حضور در بورس و فرا بورس شرکت های استارتاپ فراهم شده و صورت های مالی شفاف یک شرکت می تواند به این تحول کمک کند. وی گفت: شرکت ها برای ورود به بورس در آینده، می توانند از ابتدا حداقل الزامات را در نظر بگیرند و صورت های مالی شفافی داشته باشند. علم الهدی گفت: شفافیت صورت های مالی در آینده می تواند روند ورود به بورس را برای شرکت ها تسریع کند به طور مثال شرکت افرانت ظرف کمتر از سه ماه از زمان اعلام آمادگی تا نهایی شدن فرآیند پذیرش آن وارد فرا بورس شد.

وی با بیان اینکه بورس و حضور شرکت ها در آن، بقاء و به روز ماندن و اعتبار شرکت ها را به همراه دارد، گفت: برای شرکت هایی که از مرحله استارتاپ فاصله گرفته اند بازاری در نظر گرفته ایم تا شرکت ها در سایزهای مالی متفاوت بتوانند وارد فرابورس شوند. وی در ادامه افزود:در این بازار؛ امکان سرمایه گذاری توسط عامه مردم برایشان فراهم نشده است و تنها سرمایه گذاران و آگاهان می توانند سهام خریداری کنند و در این مقطع شفافیت مالی مهمترین عامل برای بورس است.

برچسب‌ها: افرانتزیرساختدیتا سنتر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.