سیستم جدید مایکروسافت در عربستان سعودی راه‌اندازی می‌شود
تلاش عربستان برای رسیدن به چشم‌انداز ۲۰۳۰؛ ۸

سیستم جدید مایکروسافت در عربستان سعودی راه‌اندازی می‌شود

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

مایکروسافت محصول جدید رایانش ابری هیبریدی خود به نام «اژر استک» (Azure Stack) را با همکاری ۲ شرکت «لنوو» و «صاحارا نت» در بازار عربستان سعودی راه‌اندازی می‌کند.

 نوپانا: مایکروسافت محصول جدید رایانش ابری هیبریدی خود به نام اژر استک (Azure Stack) را با همکاری ۲ شرکت لنوو و صاحارا نت (Sahara Net) در بازار عربستان سعودی راه‌اندازی می‌کند.  

شرکت صاحارا نت، تامین‌کننده معتبر این محصول و لنوو مسئول تامین سخت‌افزار مورد نیاز برای سرویس اژر استک خواهند بود. از طریق این همکاری موفقیت‌آمیز، مشتریان در تمام بخش‌ها به سرویسی که نیازهای رایانش ابری هیبریدی آن‌ها را برطرف می‌کند دسترسی خواهند داشت.

به گزارش نوپانا، مایکروسافت برآورد می‌کند که ارزش بازار رایانش ابری عربستان سعودی تقریبا ۲۹ میلیارد دلار است. اگرچه انتظار می‌رود به دلیل سیاست‌های دولتی  عربستان، این ارزش افزایش یابد. در حال حاضر هدف دولت عربستان استفاده از مزایای رایانش ابری در راستای ایجاد تحول دیجیتال و در مسیر وقوع چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور است.

به گفته دکتر ممدوح نجار، افسر ملی فناوری در نمایندگی مایکروسافت در عربستان، رایانش ابری در عربستان سعودی سریع‌تر از میانگین جهانی رشد خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۰ به نرخ ۲۵ درصد رشد در سال خواهد رسید. همچنین از ابزارهای محاسباتی پیشرفته در این زمینه مانند هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

دکتر نجار می‌گوید: مایکروسافت خدمات و راه‌حل‌های خود را برای بیش از ۲۰۰۰ سازمان عمومی و خصوصی در عربستان ارائه می‌کند و با معرفی اژر استک از طریق همکارانمان، لنوو و صاحارا نت، مشتریان ما به خدمات رایانش ابری هیبریدی دسترسی پیدا می‌کنند تا بتوانند کسب‌وکار خود را ارتقا دهند و به اهداف استراتژیک خود برسند.

 منبع

برچسب‌ها: مایکروسافتعربستان فناوریتکنولوژیخاورمیانهجنگ اقتصادیmicrosoftرایانش ابریAzure Stacksaudi arabia
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.