اختصاص اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان
در مسیر توسعه ۸

اختصاص اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۷:۴۴ | ۴ دقیقه

امسال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نظر گرفته شده است.

نوپانا، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس پارک علمی و فناوری هرمزگان در نخستین نشست شورای رفع مشکلات دانش بنیان هرمزگان در سال جدیدگفت: این تسهیلات با سود ۵ درصد و با تنفس دو ساله برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
علی فتی با اشاره به رشد ۶۴ درصدی بودجه پارک فناوری در سال ۹۷ نسبت به پارسال افزود: در مرحله نخست دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش بنیان استان پرداخت شده است.
علی فتی گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از این تسهیلات برای راه اندازی، تولید و اشتغالزایی استفاده کنند.
رئیس پارک علمی و فناوری هرمزگان گفت: در استان ۳۴ شرکت دانش بنیان و ۷۵ شرکت فناور فعال هستند.
وی گفت: اولویت امسال پارک علمی و فناوری هرمزگان راه اندازی برج نوآوری هرمز با هدف استقرار شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از ایده‌های جدید با هدف تجاری سازی و ارتباط موثر مراکز آموزشی، علمی و پژوهشی با تولیدکنندگان و واحد‌های اقتصادی است.
رئیس پارک علمی و فناوری هرمزگان افزود: دعوت از استارتاپ‌های موفق کشور به استان با هدف حمایت از کسب و کار‌های نوپا و گفتمان سازی اقتصاد برمبنای دانش در استان از برنامه‌های دیگری است که امسال پارک علمی و فناوری هرمزگان اجرا می‌کند.
استاندار هرمزگان هم با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه هرمزگان گفت: اقتصاد دانش بنیان ترجمان تبدیل علم و دانش به ثروت پایدار و پیشران توسعه کشور است.
فریدون همتی با تاکید بر فراهم کردن فضا برای جذب سرمایه گذاری و کارآفرینی در شرکت‌های دانش بنیان افزود: کسب و کار‌های نوپا که برمدار علم و دانش جوانه می‌زنند راه توسعه آینده کشور است.
وی گفت: سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان استان با وجود منابع طبیعی سرشار برای این بخش مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.
شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌هایی هستند که به وسیله فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا برای تجاری سازی ایده‌ها و یافته‌های علمی، زیر نظر پارک علم و فناوری هر استان راه اندازی می‌شوند.

برچسب‌ها: دانش‌بنیانکسب‌و‌کاردولت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.