امسال کرکره هیچ شرکت دانش بنیان و استارت‌آپی را پایین نکشیم
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: ۸

امسال کرکره هیچ شرکت دانش بنیان و استارت‌آپی را پایین نکشیم

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۱:۰۴ | ۲ دقیقه

سورنا ستاری گفت: تمامی سازمان باید برای توسعه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تلاش کنند و در سال جدید اجازه ندهیم کرکره کسی پایین کشیده شود.

نوپانا، به نقل از خبرگزاری برنا تهران، سورنا ستاری، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که امسال حمایت از کالای ایرانی است برای توسعه شرکت های دانش بنیان چه تمهیداتی اندیشیده اید ، بیان کرد: متاسفانه یک مشکل ساختاری در کشور وجود دارد و آن این است که بیشتر دنبال واردات بودایم در واقع کشور بر پایه اقتصاد نفتی ذات آن بر پایه واردات خواهد بود.

به گفته ستاری، در ۲ حوزه صادرات و معرفی تولیدات داخل مشکلات ساختاری زیادی وجود دارد که این موضوع برای شرکت های دانش بنیان به مراتب سخت تر خواهد بود. زیرا محصولات این شرکت ها نیاز به استاندارد های خاص دارد و سازمان های که باید محصول این شرکت ها را تایید کنند معمولا وارداتی هستند بنابراین این موضوع را در سال جدید به جد پیگیری خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: با این حال با همکاری سازمان استاندارد موفق به اخذ برخی از استاندارد ها برای این شرکت ها شده ایم.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار  شرکت دانش بنیان  اکنون به خوبی در حال فعالیت هستند اما برای رفع مشکلات ساختاری آنها نیاز به زمان بیشتری داریم.

برچسب‌ها: سورنا ستاریاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.