با بهترین‌ استارت‌آپ‌های آزمایشگاه نوآوری آرسنال آشنا شوید
پس از ۱۰ هفته رقابت استارت‌آپی ۸

با بهترین‌ استارت‌آپ‌های آزمایشگاه نوآوری آرسنال آشنا شوید

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۲:۰۰ | ۶ دقیقه

باشگاه آرسنال نتایج خوبی از فعالیت‌های اخیرش در آزمایشگاه نوآوری خود به دست آورده است. این باشگاه که در سپتامبر ۲۰۱۷ آزمایشگاه نوآوری (Innovation Lab) خود را راه‌اندازی کرد، در ژانویه ۲۰۱۸ شش شرکت منتخب را از میان ۲۵۰ استارت‌آپ معرفی کرد.

نوپانا: باشگاه آرسنال نتایج خوبی از فعالیت‌های اخیرش در آزمایشگاه نوآوری خود به دست آورده است. این تیم فوتبال لیگ‌برتری که در سپتامبر ۲۰۱۷ آزمایشگاه نوآوری (Innovation Lab) خود را راه‌اندازی کرد، در ژانویه ۲۰۱۸ شش شرکت ثبت‌نام کرده را از میان ۲۵۰ استارت‌آپ انتخاب کرد.

به گزارش نوپانا، تیم‌های ثبت‌نام کرده آزمایشگاه نوآوری آرسنال در مدت ۱۰ هفته توانایی‌ها، نوآوری و برنامه آینده کسب‌وکار خود را به نمایش گذاشتند و پس از ارائه کسب‌وکار خود در حضور مدیران و داوران، شش تیم استارت‌آپی توانستند نظر داوران را به خود جلب کنند.

ماه گذشته نیز تیم‌ها محصولات و خدمات خود را در حضور مدیران ارشد کسب‌وکار باشگاه در ورزشگاه امارات ارائه دادند تا باشگاه در خصوص ادامه همکاری و سرمایه‌گذاری بر این کسب‌وکارها تا رسیدن به محصول نهایی تصمیم‌گیری کند.

وینا ونکتشام (Vinai Venkatesham)، مدیر بازرگانی باشگاه آرسنال، می‌گوید: «ما در مدت ۱۰ هفته با شش استارت‌آپ هیجان‌انگیز کار کردیم؛ برخی ایده‌ها به قدری جذاب هستند که می‌توانند انتظارات طرفداران از ما را برآورده کنند. ما همیشه به دنبال پیشرفت باشگاه هستیم و آزمایشگاه نوآوری فرصتی برای کار با افراد متخصص، استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان است.»

او ادامه داد: «از همه افرادی که در کار خود سختکوش و متعهد هستند تشکر می‌کنیم و منتظریم تا ایده‌های برتر را برای پیشبرد اهداف باشگاه آماده کنیم.»

حال بهتر است با این شش استارت‌آپ بیشتر آشنا شویم:

پیک (Peak) یک شرکت تحلیل داده در شهر منچستر است. این برنامه با استفاده از داده‌ها و به کمک هوش مصنوعی به آرسنال برای درک بهتر عوامل موثر بر ترافیک وب‌سایت آن‌ها کمک می‌کند. این شرکت که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده به سرعت در حال رشد بوده و در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه پیشرفت فناوری از رقابت‌های تکنولوژی نورث نوترن استارز (Tech North’s Northern Stars) انگلیس شد.

بات‌نیشن (BotNation) یک استارت‌آپ فرانسوی است که با هوش مصنوعی خود یک چت‌بات را در اپلیکیشن‌های‌ پیام‌رسان، صوتی و وب‌سایت‌ها ایجاد می‌کند. آن‌ها به آرسنال کمک کردند تا پشتیبانی فروشگاه اینترنتی باشگاه را راه‌اندازی کنند. در حال حاضر نیز ۷۰۰ شرکت در ۵۳ کشور از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند.

ورا پی (WoraPay) یک شرکت فناوری سفارش و پرداخت تلفن‌همراه است. این برنامه به طرفداران آرسنال امکان تجربه سفارش، پرداخت هزینه و تحویل غذا و نوشیدنی مورد نظر خود را می‌دهد. آن‌ها در لندن حضور دارند و فناوری خود را توسط چند بانک به خرده‌فروشان انگلیسی ارائه کرده‌اند.

آی لایک دت (I like that) استارت‌آپی در لندن است که با کمک آن کاربران می‌توانند به صورت مستقیم از سایت‌های رسانه‌ای بین‌المللی مانند سایت آرسنال خرید کنند. در اصل آن‌ها به سایت‌های رسانه‌ای و خرده‌فروشان کمک می‌کنند تا جریان درآمدی بهتری داشته باشند.

ایریال (Aireal) محتوای دیجیتال را با واقعیت جغرافیایی ترکیب کرده و در تلفن همراه به نمایش می‌گذارد. این شرکت که در دالاس قرار دارد، به طرفداران آرسنال در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا به صورت دیجیتال و متحرک در هر نقطه از جهان با بازیکنان و سایر تجهیزات ارتباط داشته باشند.

(همچنین بخوانید: نوآوری جدید آدیداس در رویداد نوآورانه باشگاه بایرن‌مونیخ)

منبع

برچسب‌ها: هوش مصنوعیتکنولوژیفناوریاستارت‌آپاستارت‌آپ‌های ورزشیآرسنال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.