ولیعهد عربستان در صدد راه‌اندازی هایپرلوپ وان در ریاض است
عربستان واردکننده فناوری‌های نوین؛ ۸

ولیعهد عربستان در صدد راه‌اندازی هایپرلوپ وان در ریاض است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۱۷:۴۶ | ۵ دقیقه

ولیعهد عربستان، شاهزاده محمد بن سلمان، در دیداری با ریچارد برنسن درباره راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ وان در عربستان سعودی صحبت کرد.

به گزارش نوپانا به نقل از زومیت، شاهزاده محمد بن سلمان و چندین عضو دیگر از وزارت دفاع عربستان سعودی، در کالیفرنیا با ریچارد برنسن از ویرجین گالاکتیک ملاقات کردند؛ یکی از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده، راه‌اندازی خط هایپرلوپ وان در عربستان است. سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ با سرعت بالایی که دارد، می‌تواند مسافران دو شهر ریاض و جده را در ۷۶ دقیقه جابه‌جا کند. در حال حاضر جابه‌جایی بین این دو شهر با وسایل نقلیه عمومی زمینی ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد و اگر بخواهید با پرواز مستقیم از ریاض به جده بروید، ۹۵ دقیقه طول خواهید کشید.

همکاری مد نظر ولیعهد عربستان با شرکت ویرجین بخشی از چشم‌انداز عربستان در سال ۲۰۳۰ است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط سران حکومتی عربستان، این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۳۰ جامعه خود را از همه ابعاد به تکنولوژی پیوند بزند تا شهری مدرن به ثمر برساند.

محمد بن سلمان در صحبت‌هایش از ویرجین هایپرلوپ وان گفت: هایپرلوپ کاتالیزوری است که تمام فناوری نسل چهارم تکنولوژی را قادر می‌سازد تا در یک قلمروی تازه شکوفا شوند و درعین‌حال به تشکیل یک جامعه پرجنب‌وجوش و رشد اقتصادی به‌مراتب بیشتر، کمک بسزایی خواهد داشت.

ویرجین ادعا می‌کند که سیستم هایپرلوپ می‌تواند عربستان سعودی را به‌ «دروازه‌ای به سه قاره» تبدیل کند. این را باید اشاره‌ کنیم که سیستم هایپرلوپ می‌تواند خدمات راه‌آهن سنتی را به‌صورت کامل دگرگون کند.

هایپرلوپ یک سیستم حمل‌ونقل با سرعت بسیار بالا است که ابتدا توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. در این نوع حمل‌ونقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکم‌فرما است تا اصطکاکی در کار نباشد، قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ‌ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. هایپرلوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود، حرکت می‌کند.

هایپرلوپ وان در سال ۲۰۱۴ ثبت و از ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه بهره‌مند شد. در سال ۲۰۱۶، این شرکت اعلام کرد این پروژه در حال طراحی روش حمل‌ونقلی سریع در امارات متحده عربی است و در حال حاضر مسیرهای بالقوه را نقشه‌برداری می‌کند. ریچارد برنسن به‌عنوان یک کارآفرین پرطرفدار، در سال ۲۰۱۷ در این پروژه سرمایه‌گذاری کرد و منجر به تغییر نام و گسترش خدمات شد.

ایلان ماسک اخیراً از فرآیند اداری پیچیده برای دریافت مجوز حفاری در آمریکا انتقاد کرد. از این‌رو کشورهایی مانند عربستان سعودی جهت رسیدن به چشم‌اندازهای آینده مناسب‌تر هستند. بن سلمان قصد دارد با کمک شرکای جهانی، سیستم حمل‌ونقل کشورش را بهبود بخشد و زیرساخت را «در داخل و خارج از مرزها» ارتقاء دهد.

برچسب‌ها: ویرجین گالاکتیکمحمد بن سلمانهایپرلوپولیعهد عربستان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.