پخش زنده لیگ فوتبال امارات به تکنولوژی واقعیت مجازی مجهز می‌شود
برای اولین‌بار در تاریخ فناوری فوتبال ۸

پخش زنده لیگ فوتبال امارات به تکنولوژی واقعیت مجازی مجهز می‌شود

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۵:۱۰ | ۴ دقیقه

پخش مسابقات فوتبال امارات با تکنولوژی واقعیت مجازی، هدف پروژه‌ای به نام «ای‌جی‌لیگ» است و با همکاری شرکت اماراتی اتصالات و شرکت مخابراتی مدیا پرو اجرا خواهد شد.

نوپانا: پخش مجازی مسابقات فوتبال که به پروژه واقعیت مجازی ای‌جی‌لیگ (AGLeague VR) معروف است، با همکاری شرکت اماراتی ارتباطات بی‌سیم اتصالات (Etisalat) و شرکت مخابراتی مدیاپرو (Media Pro) اجرا خواهد شد.

در این همکاری مدیاپرو و ای‌ـ‌‌ویژن (E-Vision) پخش زنده مجازی را به صورت انحصاری در اختیار شرکت اتصالات (به‌عنوان یکی از اسپانسرهای مسابقات لیگ این کشور) قرار می‌دهند و آنها قادر به استفاده از محتوا و پخش آن از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی خواهند بود.

برنامه واقعیت مجازی لیگ حرفه‌ای (The Pro League) این امکان را به طرفداران فوتبال می‌دهد تا تمام اتفاقات مسابقه فوتبال را از چند زاویه مختلف مشاهده کنند. در این فناوری تصاویر با استفاده از چهار دوربین که در ۲ طرف زمین و پشت دروازه‌ها قرار گرفته، ضبط می‌شود. همچنین آمار و اطلاعات مربوط به بازیکنان و جدول لیگ نیز در اختیار طرفداران قرار می‌گیرد.

ولید الحسانی، مدیر لیگ فوتبال امارات، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این اولین بار در جهان است که یک مسابقه فوتبال با استفاده از این تکنولوژی به صورت کامل پخش می‌شود؛ آزمایش‌هایی برای پخش صحنه‌های آهسته و ضبط مسابقات انجام شده اما پخش زنده یک مسابقه فوتبال کامل هرگز انجام نشده است.»

لیگ‌ها و شرکت‌های فناوری در سراسر جهان در حال آزمایش در مورد نحوه پخش رویدادهای ورزشی برای تماشاگران تلویزیونی با استفاده از واقعیت مجازی هستند. سال گذشته، لیگ حرفه‌ای بسکتبال ان‌بی‌ای با شرکت نکست‌وی‌آر (NextVR) برای برنامه‌ریزی پخش زنده و نمایش حرکات برجسته فینال ان‌بی‌ای با تکنولوژی واقعیت مجازی همکاری کرد. امسال نیز با استفاده از اپلیکیشن تی‌ان‌تی وی‌آر (TNT VR) مسابقات ان‌بی‌ای به صورت واقعیت مجازی برای طرفداران پخش می‌شود.

مسابقات فوتبال نیز در گذشته با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی پخش شده است؛ در سال ۲۰۱۶ بازی آرسنال و منچسترسیتی با این تکنولوژی شامل پخش زنده، تکرار، آمار بازی و صحنه‌های آهسته پخش شده است. فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۷ بین ۲ تیم رئال مادرید و یوونتوس نیز توسط شبکه فاکس اسپورت (FOX Sports) با این تکنولوژی پخش زنده شده است.

(همچنین بخوانید: تکنولوژی‌، فوتبالیست‌ها را تحت نظر می‌گیرد)

منبع

برچسب‌ها: virtual realityواقعیت مجازیفناوریتکنولوژیفوتبالامارات‌ متحده عربی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.