زاکربرگ به چرب‌زبانی‌های تیم کوک پاسخ داد
در پی رسوایی فیسبوک: ۸

زاکربرگ به چرب‌زبانی‌های تیم کوک پاسخ داد

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۰:۴۶ | ۵ دقیقه

تیم کوک: اگر کاربرانمان محصولات ما باشند، ما می توانیم از آنها درآمد هنگفتی کسب کنیم، [البته] ما [از سوی کاربران] انتخاب شده‌ایم که این کار را انجام ندهیم.

به گزارش زومیت، در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به سوء استفاده از اطلاعات بیش از ۵۰  میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شده بود، تیم کوک، مدیرعامل اپل ادعا کرده بود اپل در برابر چنین آسیب پذیری هایی مصون است. به تازگی مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک به گفته های کوک پاسخ داده است.

کوک در این باره اعلام کرده بود: «اگر کاربرانمان محصولات ما باشند، ما می توانیم از آنها درآمد هنگفتی کسب کنیم، [البته] ما [از سوی کاربران] انتخاب شده ایم که این کار را انجام ندهیم». او در ادامه اعلام کرده بود اپل از محصولاتی که به کاربران ارائه می دهد کسب درآمد می کند و ادعا کرده بود که مدل کسب و کار این کمپانی موجب می شود نسبت به مشکلاتی که برای فیس بوک پیش آمده آسیب پذیر نباشد.

به دنبال این اظهار نظر های تیم کوک، زاکربرگ اعلام کرده:

«من از این استدلال این گونه برداشت می کنم که اگر شما [مشتریان] به نحوی پرداختی انجام ندهید، ما اهمیتی برای شما قائل نیستیم. این برداشت بسیار چرب زبانانه است و منطبق بر واقعیت نیست».

زاکربرگ در ادامه گفته استفاده از فیسبوک همچنان برای کاربران رایگان است، زیرا روی برقراری ارتباط بین افراد تمرکز کرده و بسیاری از کاربران از عهده پرداخت هزینه برای استفاده از آن بر نمی آیند. به عقده او مدل کسب و کار مبتنی بر تبلیغات، تنها مدل منطقی برای پشتیبانی از این خدمات است.

 

مدیرعامل فیسبوک معتقد است که اگر می خواهید خدماتی را برای همه، و نه فقط افراد ثروتمند فراهم کنید، باید آن را به گونه ای ارائه دهید که همگان استطاعت استفاده از آن را داشت باشند. زاکربرگ اعلام کرده که فیسبوک به سختی تلاش می کند خدمات خود را به رایگان به کاربران ارائه دهد و در نهایت معتقد است: «من فکر نمی کنم که این موضوع به معنی این باشد که به افراد (کاربران) اهمیت نمی دهیم».

زاکربرگ در نهایت با کنایه در پاسخ به گفته های تیم کوک اعلام کرده:

«من تصور می کنم مهم است که ما دچار سندرم استکهلم (پدیده ای روانی که در آن گروگان حس یکدلی و همدردی و احساس مثبت نسبت به گروگان گیر پیدا می کند) نشویم که در صورتی که به این مشکل دچار شویم، کمپانی ها به شدت تلاش خواهند کرد متقاعدتان کنند که با پرداخت هزینه بیشتر، اهمیت بیشتری به شما می دهند. به عقیده من این موضوع احمقانه به نظر می رسد».

پیش از این زاکربرگ به اشتباه فیسبوک در زمینه رسوایی اخیر اعتراف کرده بود.

برچسب‌ها: فیسبوکاپلتیم کوکمارک زاکربرگرسوایی فیسبوک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.