چگونه سازمانی خلاق در کسب‌وکار خود ایجاد کنیم؟
خلاقیت و نوآوری را فراموش نکنید ۸

چگونه سازمانی خلاق در کسب‌وکار خود ایجاد کنیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۱:۲۸ | ۳ دقیقه

سازمان‌های خلاق، در مسیر اهداف خود پیشگام هستند و در میادین رقابت معمولا پیروز میدان می‌شوند. در این مطلب به معرفی اصول تشکیل سازمان‌های خلاق می‌پردازیم.

نوپانا: خلاقیت به معنای به کارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یک اندیشه یا مفهوم جدید است. نوآوری، ایده ناشی از خلاقیت را عملی می‌سازد و آن را به یک محصول یا خدمت تبدیل می‌کند.

به گزارش نوپانا، تفاوت خلاقیت و نوآوری این است که اندیشه‌ای که به واسطه خلاقیت تولید می‌شود باید در عمل قابل اجرا باشد تا تبدیل به نوآوری و منجر به پیشرفت شود.

همه افراد به صورت نسبی از مهارت خلاقیت برخوردار هستند و می‌توانند با آموزش‌های مختلف آن را توسعه دهند.

افراد خلاق

افراد خلاق می توانند ایده‌های جدیدی ایجاد کنند و جواب‌های غیرمعمولی برای سوالات مختلف داشته باشند. این افراد خود را باور دارند و به مسائل پیچیده و پرچالش علاقه‌مند هستند. افراد حلاق تمام تلاش خود را برای عملی کردن ایده‌هایشان می‌کنند و ترسی از انتقاد، اشتباه و شکست ندارند. آن‌ها همواره به دنبال کسب اطلاعات و رسیدن به اهداف خود هستند.

سازمان خلاق

سازمان‌های خلاق ویژگی‌های مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها انعطاف‌پذیری در رویارویی با بحران‌ها است. برای داشتن یک سازمان خلاق باید در ابتدا یک محیط خلاق ایجاد کنیم. در این محیط نباید فشار کاری زیادی بر کارمندان وارد شود و آن‌ها را از ریسک کردن باز دارد. در محیط خلاق باید شرایط برای پرورش خلاقیت کارمندان ایجاد شود. همچنین برای داشتن یک سازمان خلاق، باید افراد خلاقی داشته باشیم. و مهم‌تر از این باید رهبری خلاق داشته باشیم تا خلاقیت را در سازمان ایجاد و از آن نگهداری کند.

(همچنین بخوانید: تمرین‌هایی که خلاقیت شما را شکوفا می‌کنند)

برچسب‌ها: خلاقیتنوآوریافراد خلاقسازمان خلاق
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.